Sajt Polovni automobili sproveo je anketu među gotovo 5.000 korisnika, odnosno potencijalnih kupaca polovnjaka, a rezultati su pokazali koliko često se automobili kupuju u našoj zemlji, koliko dugo se traga za četvorotočkašima, koliko novca se izdvaja za kupovinu, kako se ona finansira, kao i šta je najznačajnije kupcu pri izboru vozila. Da nam nije lako - nije.
Prema podacima sajta Polovni automobili, pri kupovini vozila najznačajniju ulogu ima cena, najveća potražnja je za onima cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra, dok se automobil najčešće kupuje na svakih pet do deset godina.
Najveći broj ispitanika, gotovo trećina njih (31,16%), navela je da automobil kupuje svakih pet do deset godina. Nešto manji broj kupaca (27,72%), automobil menja na tri do pet godina, a više od 17% njih to čini na svake dve do tri godine. Manji, ali značajan procenat anketiranih (8,95%) iznelo je da automobil kupuje svake godine, dok, sa druge strane, blizu 10% njih automobil menja na 10 do 15 godina.
Iako mnogi ljubitelji četvorotočkaša provode dosta vremena razgledajući različite modele, oglase i ponudu, kroz anketu je ispitano koliko je zapravo kupcima potrebno vremena da izaberu svoj sledeći automobil, odnosno koliko traje sam proces od početka potrage do kupovine. Više od 30% ispitanika automobil pronađe za samo mesec dana. Na osnovu dobijenih podataka, možemo reći da čak 65% kupaca automobil izabere i kupi u prva tri meseca od početka potrage, dok za 20% njih ovaj proces traje između tri i šest meseci.
Zanimljivo je da je polovina anketiranih kupaca svoj automobil kupilo od fizičkog lica, gotovo 30% njih svoje vozilo pronašlo je na auto-placu, oko 14% automobil je kupilo od poznanika, a svega 4% kroz proces zamene za drugi auto.
U okviru ankete istraženo je i koji faktori su kupcima važni pri izboru automobila, kao i koliko se svakom od njih pridaje značaja u ovom procesu. Anketirani kupci ocenjivali su različite faktore koji mogu igrati ulogu u kupovini automobila na skali od 1 do 5, a prema dobijenim rezultatima najznačajniji od njih jeste cena, sa prosečnom ocenom 4,24 od 5.
Nakon cene, kao najvažnije stavke koja se uzima u obzir pri kupovini automobila, sa ocenom iznad 4, redom slede: istorija održavanja, vrsta karoserije i marka automobila. Na listi su i: godina proizvodnje, potrošnja i vrsta goriva, pređena kilometraža, troškovi održavanja, kao i nivo opreme.
Anketirani ispitanici koji planiraju kupovinu automobila u narednih godinu dana izneli su i koliko novca su spremni da odvoje. Najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom u okviru cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 evra (23,94%), zatim od 5.000 do 7.000 evra (17,77%), 2.000 do 3.000 evra (13,94%) i 7.000 do 10.000 evra (13,84%).
Anketa sajta Polovni automobili otkriva i kakvi su planovi kupaca u pogledu načina finansiranja automobila. Većina anketiranih, čak 80%, navela je da će automobil platiti gotovinom.
Za kupovinu na kredit opredeliće se oko 17% ispitanika, a svega 2% planira da automobil kupi putem lizinga.
Bonus video: Pogledajte aktuelnu epizodu emisije „Vožnja sa Tinom i Nebojšom“ – Mogu li SUV Mercedesi kroz blato i čemu služi Toyota Yaris Cross?