Foto: Promo/Hyundai

Možda vam se sviđa, a možda i ne, ali je svakako za pohvalu hrabrost korejskog brenda da se vrlo neobičnim dizajnom istakne. Električni automobili zbog svoje konstrukcije ostavljaju dosta prostora za eksperimentisanje, što možemo da vidimo i na konceptu novog krosovera iz Hyundaija, koji nosi naziv "Seven".

Vrlo upadljiv dizajn modela koji u posledenje vreme stižu iz kompanije Hyundai i te kako privlači pažnju. Počevši od konvencionalnog Tucsona koji je uveo jedinstvenu postavku prednjih svetala, preko električnog hečbeka Ioniq 5 koji je pobrao brojne nagrade, preko „svemirskog“ MPV modela Staria, sada se i putem koncepata jasno vidi namera ove kompanije da se kreće velikim i brzim koracima ispred konkurencije.

Nedavno smo objavili prve fotografije novog krosovera koje su otkrivale salonski enterijer, a sada je na sajmu automobila u Los Anđelesu prikazan čitav koncept krosovera „Seven“.

Električni SUV dolazi i nakon modela Concept 45 i koncepta Prophecy, i otvara novo poglavlje za Hyundaijev električni brend IONIQ.

Foto: Promo/Hyundai

Seven ima aerodinamički čistu siluetu koja se razlikuje od tipičnog SUV-a. Niska, prednja ivica haube, zakrivljenost, aerodinamična linija krova i izduženo međuosovinsko rastojanje predstavljaju jasnu razliku tradicionalnih SUV vozila.

Koncept je izgrađen na E-GMP platformi, namenskoj BEV arhitekturi, koja nudi dugo međuosovinsko rastojanje i ravan pod.

U prilog snažnom izgledu na putu su i točkovi sa integrisanim aktivnim vazdušnim poklopcima, koji se otvaraju ili uvlače u zavisnosti od zahteva za hlađenjem kočnica ili prilikom manjih otpora vazduha.

Čak i u dubokoj noći, Seven može lako da se identifikuje po IONIQ prepoznatljivim parametarskim piksel svetlima koja isporučuju svetlosnu sekvencu dobrodošlice prilikom pokretanja vozila. Parametarski pikseli pružaju zajedničku nit dizajna, povezujući analogne i digitalne stilove i podsećajući da su njegovi dizajneri razmatrali svaki aspekt dizajna, sve do jednog piksela.

Foto: Promo/Hyundai

Zahvaljujući pozicioniranju točkova ka spoljašnjoj strani kako bi se međuosovinski razmak što više produžio, ovo rastojanje kod modela Seven dostiže i do 3,2 metara.

Ravan pod omogućava uvođenje alternative za tradicionalni raspored sedišta u redovima, stvarajući fluidniji raspored enterijera. Klizna vrata sa ulazom u vozilo bez stubova nude veliki ulaz koji otkriva ugodan enterijer sa potpuno novom dimenzijom prostora. Aerodinamična linija krova, dugačko međuosovinsko rastojanje i ravan pod koji se proteže do trećeg reda sedišta otvaraju nove mogućnosti za opremanje enterijera poput premijum kućnog ambijenta.

Foto: Promo/Hyundai

Vozačevo sedište sadrži upravljačku konzolu koja se može uvući i sakriti kada nije u upotrebi. Bez potrebe za uobičajenom opremom za vozača, ultra tanak kokpit i integrisani ekrani stvaraju doživljaj nalik kućnom ambijentu. Sedišta koja su zapravo stolice sa ergonomskim naslonom i sedalnim delom mogu da se okreću. Ovaj raspored sedišta se može prilagoditi u zavisnosti od režima vožnje ili autonomne vožnje.

Seven će moći da pruži domet od 480 km i ultra-brzo punjenje – u realnoj situaciji sa punjačem od 350 kW sposoban je da se napuni od 10 do 80% za oko 20 minuta.

Bonus video: Testiramo novu Opel Mokku – Kako se novi krosover vozi, koliko troši, koja je cena.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare