Možda vam se sviđa, a možda i ne, ali je svakako za pohvalu hrabrost korejskog brenda da se vrlo neobičnim dizajnom istakne. Električni automobili zbog svoje konstrukcije ostavljaju dosta prostora za eksperimentisanje, što možemo da vidimo i na konceptu novog krosovera iz Hyundaija, koji nosi naziv "Seven".
Vrlo upadljiv dizajn modela koji u posledenje vreme stižu iz kompanije Hyundai i te kako privlači pažnju. Počevši od konvencionalnog Tucsona koji je uveo jedinstvenu postavku prednjih svetala, preko električnog hečbeka Ioniq 5 koji je pobrao brojne nagrade, preko „svemirskog“ MPV modela Staria, sada se i putem koncepata jasno vidi namera ove kompanije da se kreće velikim i brzim koracima ispred konkurencije.
Nedavno smo objavili prve fotografije novog krosovera koje su otkrivale salonski enterijer, a sada je na sajmu automobila u Los Anđelesu prikazan čitav koncept krosovera „Seven“.
Električni SUV dolazi i nakon modela Concept 45 i koncepta Prophecy, i otvara novo poglavlje za Hyundaijev električni brend IONIQ.
Seven ima aerodinamički čistu siluetu koja se razlikuje od tipičnog SUV-a. Niska, prednja ivica haube, zakrivljenost, aerodinamična linija krova i izduženo međuosovinsko rastojanje predstavljaju jasnu razliku tradicionalnih SUV vozila.
Koncept je izgrađen na E-GMP platformi, namenskoj BEV arhitekturi, koja nudi dugo međuosovinsko rastojanje i ravan pod.
U prilog snažnom izgledu na putu su i točkovi sa integrisanim aktivnim vazdušnim poklopcima, koji se otvaraju ili uvlače u zavisnosti od zahteva za hlađenjem kočnica ili prilikom manjih otpora vazduha.
Čak i u dubokoj noći, Seven može lako da se identifikuje po IONIQ prepoznatljivim parametarskim piksel svetlima koja isporučuju svetlosnu sekvencu dobrodošlice prilikom pokretanja vozila. Parametarski pikseli pružaju zajedničku nit dizajna, povezujući analogne i digitalne stilove i podsećajući da su njegovi dizajneri razmatrali svaki aspekt dizajna, sve do jednog piksela.
Zahvaljujući pozicioniranju točkova ka spoljašnjoj strani kako bi se međuosovinski razmak što više produžio, ovo rastojanje kod modela Seven dostiže i do 3,2 metara.
Ravan pod omogućava uvođenje alternative za tradicionalni raspored sedišta u redovima, stvarajući fluidniji raspored enterijera. Klizna vrata sa ulazom u vozilo bez stubova nude veliki ulaz koji otkriva ugodan enterijer sa potpuno novom dimenzijom prostora. Aerodinamična linija krova, dugačko međuosovinsko rastojanje i ravan pod koji se proteže do trećeg reda sedišta otvaraju nove mogućnosti za opremanje enterijera poput premijum kućnog ambijenta.
Vozačevo sedište sadrži upravljačku konzolu koja se može uvući i sakriti kada nije u upotrebi. Bez potrebe za uobičajenom opremom za vozača, ultra tanak kokpit i integrisani ekrani stvaraju doživljaj nalik kućnom ambijentu. Sedišta koja su zapravo stolice sa ergonomskim naslonom i sedalnim delom mogu da se okreću. Ovaj raspored sedišta se može prilagoditi u zavisnosti od režima vožnje ili autonomne vožnje.
Seven će moći da pruži domet od 480 km i ultra-brzo punjenje – u realnoj situaciji sa punjačem od 350 kW sposoban je da se napuni od 10 do 80% za oko 20 minuta.
Bonus video: Testiramo novu Opel Mokku – Kako se novi krosover vozi, koliko troši, koja je cena.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare