Kompanija iz Južne Koreje širi gamu vozila sa N oznakom, pa je tako posle modela i20, i30, Kona i Veloster, sportsku verziju dobio i sedan Elantra. Varijanta koja je premijerno predstavljena putem interneta namenjena je za američko tržište, ali postoji mogućnost da će Hyundai Elantra N biti dostupna i u Evropi.
Ovaj model pokreće dvolitarski turbo benzinski agregat koji razvija 280 KS pri 5.500 obrtaja u minuti, uz 392 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Elantra N je opremljena sa osmostepenim DCT automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i poseduje “N Grin Shift” funkciju koja povećava snagu na 290 KS tokom 20 sekundi, što omogućava ubrzanje od 0-100 km/h za 5,3 sekundi i maksimalnu brzinu od 250 km/h.
Standardna, sedma generacija Elantre stigla je na tržište ranije tokom ove godine a N model donosi brojna unapređenja kako bi se poboljšalo vozačko iskustvo.
Tu su elektronski diferencijal za ograničenim proklizavanjem, sistem varijabilnog otvaranja ventila, kočioni diskovi od 360 mm, unapređeno hlađenje motora i launch control sistem. Elantra N ima točkove od 19 inča i Michelin Pilot Sport 4S pneumatike.
Dizajnerske promene u odnosu na standardnu Elantru donose agresivniji stav ali kako navodi Hyundai i značajno unapređuju ponašanje ovog automobila, pogotovo na stazi. I dok su promene izgleda prednjeg dela isključivo estetske, zadnji spojler i difuzor poboljšavaju aerodinamičke performanse.
Multimedijalni sistem ima više opcija u odnosu na standardnu Elantru, pa tako prikazuje temperaturu ulja, pritisak turbine, a tu je i štoperica koja meri vremena krugova na stazi. Sedišta standardno imaju bolju bočnu podršku u odnosu na standardnu Elantru, a kupci opciono mogu da se odluče i za sportska sedišta koja su postavljena 10 mm niže i 50 mm su tanja, što povećava prostor za noge na zadnjoj klupi.
I dalje nije u potpunosti jasno da li će Hyundai Elantra N biti dostupna i na evropskom tržištu a i sami čelnici korejske kompanije su bili vrlo misteriozni. „Za sada se ne planira dolazak Elantre N u Evropu, ali ako bude dovoljno potražnje, to bi moglo da se promeni“, rekao je Albert Biermann, predsednik Hyundai odeljenja za razvoj i istraživanje.
Bonus video: „Prljava energija“ odlazi u istoriju, a gde je Srbija
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: