Pored brige za radnim mestima i uvećanim troškovima, Nemačka smatra da bi pre uvođenja zabrane prodaje benzinaca i dizelaša, Evropska komisija trebala da izađe sa predlogom kako bi e-goriva ili sintetička goriva mogla da se koriste u novim automobilima.
Od 2035. godine će u EU biti dozvoljena prodaja isključivo automobila sa nultom emisijom štetnih gasova, zbog čega nemački ministar saobraćaja preti vetom ako se to odnosi i na takozvana e-goriva.
Kraj motora sa unutrašnjim sagorevanjem je zapečaćen. Tako je odlučio Evropski parlament. Odluka još uvek zahteva odobrenje pojedinačnih država EU, ali po pravilu je to samo pitanje forme. Ipak, u ovom slučaju, stvari bi mogle da budu drugačije, jer Nemačka odjednom pravi zaokret.
Nemački ministar saobraćaja Michael Theurer takođe smatra da bi Evropska komisija trebala da izađe sa predlogom kako bi e-goriva ili sintetička goriva mogla da se koriste u novim automobilima sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem nakon 2035. godine.
E-goriva su CO2 neutralna. Kako piše Revija HAK, CO2 se oslobađa tokom sagorevanja, ali se tokom proizvodnje goriva koristi CO2 iz vazduha. Sintetička goriva mogu da se prilagode dizelskim i benzinskim motorima, pa ostaje da se vidi kakvo će rešenje naći Evropska unija za ovaj problem.
Bonus video: Da li na pumpi sipate obično ili ono bolje gorivo?