e-goriva, e goriva, e-gorivo, e gorivo, auto, automobil
Foto: Shutterstock

Evropska unija planira da zabrani benzince i dizelaše 2035. godine osim ukoliko se ne desi da ih pokreće klimatski neutralno sintetičko gorivo. Kakva je njegova budućnost? Pa nije loša jer se kompanije poput Porschea i Toyote zaista trude da pokrenu tu industriju, a koja bi im omogućila da produže život svojim ikonama poput modela 911 ili Land Cruisera. Ipak, od starta se postavlja pitanje koliko će ovo gorivo koštati.

Porsche već ima funkcionalan pilot projekat – fabriku za proizvodnju e-goriva u Čileu u kojoj se stalno beleže udari vetra do 120 km/h. Dakle, struja za proizvodnju goriva dobija se pomoću vetroelektrana.

e-goriva, e goriva, e-gorivo, e gorivo, auto, automobil
Foto: Shutterstock

Počevši od ove godine, očekuje se da će pilot postrojenje proizvoditi oko 130.000 litara takozvanog e-goriva godišnje. Porsche će preuzeti ovaj volumen u celosti i u početku će ga koristiti u sportskim takmičenjima. Porsche u budućnosti planira da koristi ta sintetička goriva u svojim modelima s motorom s unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i klasike.

U ovoj nemačkoj firmi smatraju da je s industrijskom proizvodnjom sintetičkih goriva moguće osigurati cenu manju od dva evra po litri. Takođe, neki proizvođači motornih ulja već spominju mogućnost da bi sintetička goriva mogla da koštaju oko 80 centi po litri, piše revija HAK.

E-goriva proizvedena iz vode i ugljen-dioksida iz vazduha, s primenom za automobile, avione i brodove, imaju prednost u odnosu na čisti vodonik jer mogu lakše da se transportuju. Sintetička goriva mogu da se pripreme i za dizelaše i za benzince.

Više o ovoj vrsti goriva pročitajte ovde.

Bonus video: Greške pri pakovanju pred put i prvi Nissan Juke Hybrid

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar