Dva hečbeka su već decenijama simbol uspeha Forda u Evropi, ali zbog problema u proizvodnji, američka kompanija je morala da obustavi prijem narudžbina za Focus i Fiestu. Ova mera je privremena, a dobra vest je da su oni koji su već naručili jedan od ova dva modela, svoj primerak i dobiti, mada će morati da budu strpljivi.
Kako piše Automotive News, treba napomenudi da će biti dostupan određen broj Focusa i Fiesti koji su već unapred konfigurisani, tako da kupci i dalje imaju neku šansu da kupe jedan od ova dva automobila.
Prema rečima glasnogovornika Forda, ovaj proizvođač ima dosta problema u proizvodnji zbog poremećaja u lancima snabdevanja, pa se za pojedine modele čeka i do 12 meseci.
„Već smo zaustavili slobodan prijem narudžbina od naših dilera za modele Focus i Fiesta. Međutim, ipak ćemo ponuditi određene primerke koji su prethodno konfigurisani u skladu sa prosečnim željama kupaca“, izjavio je glasnogovornik Forda. Što se Focusa tiče, vreme čekanja je izuzetno dugo. Ford je saopštio da će proizvodnja u fabrici Saarlouis biti značajno smanjena krajem avgusta, što će još više opteretiti listu čekanja za model Focus. Kupci koji su svoj primerak naručili tokom prethodnih meseci, svoj automobil će dobiti na proleće 2023.
Prvobitni planovi za proizvodnju 195.000 primeraka su pali u „vodu“, a Ford očekuje da će ove godine biti proizvedeno svega 117.000 Focusa. Situacija neće biti puno bolja ni sledeće godine, jer je optimistična najava za proizvodnju 143.000 primeraka nerealna, zbog nestašice delova i komplikacija u energetskom sektoru.
Prema zvaničnim informacijama, Ford Focus ide u penziju 2025. godine, a naslediće ga model koji je trenutno u fazi razvoja. Mnogi radnici fabrike u Saarlouisu će ostati bez posla, jer je američka kompanija objavila da nije našla rešenje kako bi ovo postrojenje nastavilo sa radom nakon što se zaustavi proizvodnja Focusa.
Bonus video: Koje su najveće greške pri pakovanju za put i valja li prvi Nissan Juke Hybrid?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare