Foto: Shutterstock/Paolo Bona

Predlozi Euro 7 emisija predstavljaju opasnost ne samo za automobile koji koriste konvencionalne motore sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS), već čak i hibirdne električne modele, čineći njihov razvoj neisplativim, ali ima i otpora.

Predlozi Evropske unije u vezi sa novim pravilima o normi Euro 7 za emisije izduvnih gasova do 2026. godine mogli bi da znače kraj za automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS), prenosi Auto Klub. Prema Asocijaciji evropskih proizvođača automobila (ACEA), to je četiri godine ranije nego što će prodaja novih vozila sa motorima SUS biti zabranjena u Velikoj Britaniji.

Konkretne predloge, koji bi na snagu trebalo da stupe 2025. godine, dala je Komisija inženjerskih savetnika za ultra niske emisije Evropske komisije (CLOVE).

„Evropsko udruženje proizvođača automobila veruje da bi scenario ograničenja emisije, koje je predstavila Komisija, u praksi doveo do situacije vrlo slične zabrani vozila sa motorima SUS, uključujući čak i hibridna električna vozilla“.

Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Čak i sa izmenama, strogo zakonodavstvo oko Euro 7 emisija moglo bi da učini i manje automobile sa SUS motorima ekonomski neisplativim za dalju proizvodnju. Prema objavljenim predlozima, budući automobili sa konvencionalnim motorima, mogli bi da koriste ‘superkatalizator s više nivoa’. Benzinski motori bi koristili grejani električni katalizator, par konvencionalnih trosmernih katalizatora, filter za čestice i katalizator za amonijak.

Međutim, Asocijacija evropskih proizvođača automobila navodi da bi instalacije tako velikih i skupih uređaja bile gotovo nemoguće u malom automobilu, a uz to, i neisplativo. Još jedan predlog navodi da Euro 7 automobili koriste sofisticirani sistem dijagnostike koji će stalno pratiti rad motora kako bi osigurao da emisije budu u skladu s regulacijama prvih 250.000 kilometara.

Neki veruju da ovi predlozi, koji će učiniti automobile sa motorima SUS skupim ili jednostavno nesposobnim da udovolje zahtevima zagađenja, za cilj imaju da zapravo nateraju veći broj kupaca da biraju električne automobile.

Evropski proizvođači ostaju neuvereni po pitanju ‘super-katalizatora’: „Tehnička rešenja dizajnirana da udovolje predložene izuzetno niske granične vrednosti biće vrlo skupa i složena. Vođenje tehnoloških zahteva do ove tačke ozbiljno će ograničiti mogućnosti za smanjenje CO2 i potrošnje goriva pa će se pojaviti značajne neizvesnosti u pogledu trajnosti i operativnih troškova tokom životnog veka vozila“.

Osim ACEA, kritike na predloge Evropska komisija dobila je i od širokog spektra institucija, uključujući grad Amsterdam, Evropsku federaciju kampera za odmor, Austrijsku saveznu privrednu komoru, švajcarsku Saveznu kancelariju za okolinu i kompaniju za auto-komponente Bosch.

Još ranije, nemačka kancelarka Angela Merkel pozvala je da se „stane na loptu“, iako je jedna od najuverenijih promoterki razvoja i širenja električnih automobila, tražeći prilagodljiviji prelaz na električnu energiju u vozilima. Ostaje da vidimo šta će biti dalje…

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare