Država planira da od 1. januara 2024. zabrani uvoz polovnih automobila Euro 3 i Euro 4 standarda, dok će od 1. januara 2025. u ponudi biti dostupna samo vozila Euro 6 standarda, odnosno 2014. godište i mlađe. Nova regulativa mogla bi da dodatno poveća cene korišćenih automobila, koji su tokom prošle godine već poskupeli za 24%.
Gost emisije „Pokreni se“ na Nova S bio je Slobodan Marjanović, član upravnog odbora srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova, koji se ovom prilikom bavio temom zabrane uvoza starijih polovnjaka.
Prema njegovom mišljenju, ova zabrana neće mnogo uticati na kupce slabijih finansijskih mogućnosti, jer će i 2025. moći da kupe automobil star 11 godina. Marjanović smatra da bi zabrana uvoza polovnjaka Euro 3, Euro 4 i Euro 5 standarda doprinela boljem kvalitetu vazduha, jer vozila Euro 6 standarda emituju i nekoliko stotina puta manje čestica od automobila Euro 3 standarda. Treba napomenuti da su se tokom 2022. godine, u Srbiji najviše kupovali automobili od 10 do 15 godina starosti, koji su uglavnom Euro 4 standarda.
Pored toga, član upravnog odbora srpske Asocijacije uvoznika vozila se osvrnuo i na tržište novih automobila, koje je prošle godine zabeležilo ogroman pad, pre svega zbog nedostatka komponenti i rata u Ukrajini. Šta mogu da očekuju kupci polovnih i novih automobila u narednih par godina, pogledajte u videu na početku ovog teksta.
Bonus video: Da li je automobil postao luksuz?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare