Čelnici automobilske industrije imaju umereni optimizam povodom normalizacije tržišta u 2023. godini, a već stižu i prve naznake pojeftinjenja automobila.
Prošla godina je za većinu automobilskih kompanija bila mnogo gora nego što su očekivali, a rat u Ukrajini i problemi sa lancima snabdevanja smanjili su ponudu i povećali cene novih, ali i polovnih automobila.
Kako se situacija sa nedostatkom mikročipova tokom godine poboljšavala, tako je inflacija uticala na pad potražnje za novim vozilima. Ipak, i dalje postoje duge liste čekanja i kupci koji još uvek čekaju isporuku svog automobila.
Najveći svetski proizvođač očekuje bolju prodaju nego 2019.
Japanska kompanija Toyota objavila je da očekuje prodaju 10,9 miliona vozila tokom ove godine, ali uz napomenu da bi broj isporučenih primeraka mogao da bude 10 posto manji ukoliko se nastavi nestašica komponenti, pre svega poluprovodnika. Radi se o vrlo optimističnom predviđanju, s obzirom na to da je Toyota u 2019. godini, pre početka pandemije, prodala 9,05 miliona vozila.
Tesla pravi haos na tržištu
Američki proizvođač električnih automobila snizio je cene Modela 3 i Modela Y u Evropi i SAD za oko 17 procenata. Kupci su već pohrlili u salone, a konkurencija će morati da odgovori na ovaj potez Tesle, ukoliko imaju plan da im se ikada približe po prodajnim rezultatima.
Kako tvrde iz Tesle, ovo je odgovor na stabilizaciju isporuke komponenti i delimičnu normalizaciju inflacije.
VW Grupa optimistična nakon loše godine
Prodaja Volkswagen Grupe je u 2022. pala za 7 procenata u odnosu na godinu pre, ali nemački gigant očekuje poboljšanje ove godine. Nemačka korporacija je saopštila da očekuje da će se uska grla u snabdevanju ublažiti i da je optimistična za 2023. godinu, u očekivanju većeg broja porudžbina.
Bonus video: Vozili smo prvu ikad Toyotu Corollu Cross