Kultni parfem Chanel N°5 slavi stoti rođendan. Svetu je predstavljen u maju 1921. godine i prvi je miris vizionarke i dizajnerke Gabriel Šanel. Ona je ujedno bila i prva dizajnerka koja je lansirala miris pod svojim imenom.
U to vreme parfemi na tržištu uglavnom su bili ograničeni na miris jednog cveta, a Koko Šanel odlučila je da prekine ovu tradiciju i svetu je podarila miris koji je odraz njene ličnosti, piše Zadovoljna.hr.
Ernest Bou stvorio je avangardni spoj kombinujući najfinije sastojke sa sintetičkim molekulima zvanim aldehidi.
Chanel N°5 bio je prelomna točka, predvodnik revolucije. S njim je započelo moderno doba parfema.
Povodom stotog rođendana mirisa, slobodno se može zaključiti da je Gabrel Šanel zaslužna za apstraktni miris koji je promenio istoriju parfimerije, šokirao čula i kog je bilo nemoguće povezati s bilo kojim cvetom.
Ovo je pet zanimljivih činjenica o kultnom parfemu.
Parfem Chanel N°5 dobio je ime po samoj dizajnerki, slavnoj Koko. Nakon što je došla na ideju da kreira parfem za svoj modni brend tokom susreta s prijateljima u Monte Karlu, zamolila je dizajnera parfema da napravi „parfem koji miriše kao žena“.
Htela je miris koji će odgovarati njenom stilu i ličnosti. Trebalo je da odražava senzualnost i složenost moderne žene, odnosno namera je bila da stvori složen miris u kojem se ne da izdvojiti niti jedan sastojak. Rezultat je bio zavodnički cvetni miris koji nije sličan niti jednom drugom parfemu na tržištu.
Francuska modna kreatorka odabrala je peti po redu parfem koji joj je je Ernest Bou prezentovao. Broj 5 bio je njen srećan broj, stoga nije slučajnost da je svetu predstavila svoj novi miris koji je lansiran u prodaju u petom mesecu 1921. godine. Ostalo je istorija.
Koko Šanel imala je specifičan ukus, a to najbolje dokazuje njen parfem za koji je potrebno mnogo vrsta cveća. Za proizvodnju ovog mirisa potrebna je čak jedna tona cveća, a među njima prevladava ylang-ylang s Madagaskara i Mayotte, majska ruža koja cveta svega tri nedelje godišnje i jasmin iz Grasa.
Nijedna nota ne prevladava i to je jedan od razloga zašto svaka žena koja koristi N°5 drugačije govori o mirisu.
Kada je prilikom jednog intervjua Marlin Monro rekla da u krevetu nosi samo nekoliko kapljica Chanel N°5, to je bio dovoljan razlog da se milioni žena odluče za taj parfem. Zanimljivo je takođe kako je usled Drugog svetskog rata 1945. godine Chanel u Parizu zatvorio sve radnje osim one u kojoj su se prodavali parfemi.
Kako se Drugi svetski rat bližio kraju, američki vojnici ušli su u Pariz i krenuli u potragu za originalnim poklonom kojim će razveseliti svoje voljene koje su ih čekale kod kuće.
Ričard Avedon 1969. godine snimio je prvu reklamu za Chanel 5 u Njujorku. Uprkos tome što je trajala svega par sekundi, bila je jedna od najskupljih reklama u tom razdoblju.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare