Nakon svih mahom muzičkih festivalskih uzbuđenja, poslednji dani kalendarskog leta su u znaku Weekend Media festivala (Rovinj, od 22. do 25. septembra), jedinstvene regionalne komunikacione atrakcije.
Petnaest godina ovaj festival bistri teme koje tište ovdašnje medijske pregaoce. Tokom svoje istorije svedočio je ekspanziji interneta, Googla, Wikipedie, društvenih mreža, mobilne telefonije, njihovom ukrštanju sa klasičnim medijima, rađanju striming servisa kao i našem ulasku u onlajn svet koji poslednjih godina kruniše pojava Metaversa. Svaki kraj i početak narednog Weekenda očekuju pitanja – šta dalje, da li su sve priče ispričane i da li je neophodno da se susretnemo da bismo o svemu tome razgovarali. Osnivači Weekenda u tom smislu nemaju dilemu i zagovornici su upravo živih susreta, živih razgovora, žive muzike. Na talasu prošlogodišnjeg slogana Weekendova osnovna snaga leži upravo u saradnji, direktnoj komunikaciji i druženju. U susret jubilarnom WMF-u bilo je pravo zadovoljstvo videti se ponovo sa Tomom Ricovim, jednim od čelnika i osnivača Weekenda.
Kako si došao na ideju za pokretanje jednog ovakvog festivala?
Ideja mi je pala na pamet tokom „MipTV“ konferencije u Kanu 2007. godine. U to vreme sam vodio TV produkcijsku kuću i video kolika je potreba za dijalogom između medijskih stručnjaka iz zemalja bivše zajedničke države. Odlučio sam da organizujem festival na kojem ćemo se družiti, razmenjivati iskustva, pratiti trendove u medijima i industriji komunikacije.
U kojim segmentima upravo te industrije primećuješ najviše pomaka i da li te pomake možeš direktno pripisati delovanju Weekend Media festivala?
Najviše je pomaka u tehnološkoj industriji i startup sceni. Sve je više značajnih i svetski relevantnih igrača koji dolaze upravo iz našeg regiona. Na Weekendu nastojimo da predstavimo najznačajnije kompanije. Na žalost njihov uspeh ne mogu pripisati postojanju festivala, mada svi zajedno pratimo i predstavljamo regionalnu tech scenu.
Weekend možda igra značajniju ulogu u interakciji i međuregionalnoj saradnji nego što to čine neki drugi festivali. Verovatno zato što uspeva da pomiri najrazličitija mišljenja, najrazličitije medijske formate i viđenja sveta danas.
Ponosimo se sto je Weekend festival koji povezuje ljude u regionu. Političke elite nas redovno razdvajaju a mi uporno – spajamo. Kesić je to dobro istakao tokom istupa na prošlogodišnjem Weekendu kada je rekao: „Mora da postoji jedno ovakvo mesto gde se mi normalni možemo okupiti.“
Ovogodišnji Weekend čine standardne teme koje će ipak biti sagledavane iz drugačijeg ugla. Šta bi posebno izdvojio iz ovogodišnjeg festivalskog programa?
Istakao bih nekoliko tema. „Pušiona“ je panel o promašenim projektima. Kako su pametni i stručni ljudi mogli da pogreše i šta su iz tog iskustva naučili. Zatim predavanje Yossi Melman o tome šta možemo naučiti od Mossada i koju ulogu on ima u novom pregrupisavanju uticaja na Bliskom istoku i šire. „Ekonomija strasti“ je naziv razgovora o tome kako su milioni ljudi postali uspešni preduzetnici zahvaljujući digitalnim platformama. Predavanje Fabia Seidla, globalnog kreativnog direktora Mete, na temu kako živeti na Metaversu, tu je i predavanje Vuka Vukovića o tome da li će sve otići bestraga na jesen… „Gde ide muzika“… I još puno, puno, puno toga.
Da li je neko od stručnjaka koji su gostovali na festivalu nekad pogrešio u iznetoj/izgovorenoj proceni?
Ne sećam se neke velike promašene procene, nisam zlopamtilo. (smeh)
Šta je po tebi budućnost Weekenda?
Kvalitetno, kreativno i inspirativno druženje svakog septembra. Stalno usavršavanje programa, zabave, scenografije.
Koja će pesma biti hit na festivalskom plesnom podijumu?
„Too Much History“ Jacka Savorettia, ona najbolje opisuje glavni problem našeg regiona, a ima i zarazan disko gruv.
Bonus video: Bajaga intervju BEER FEST