Zlatana Pavlović, Lovefest CEO Foto: Promo

U susret predstojećem Tuborg LoveFestu koji se u Vrnjačkoj Banji održava od 3. do 5. avgusta, razgovarali smo sa direktorkom festivala Zlatanom Pavlović o tome koliko je teško organizovati jedan veliki muzički događaj poput ovog.

Lovefest je nedavno izabran za 35. muzički festival na svetu prema prestižnom magazinu DJ Mag. Koliko je teško organizovati jedan ovakav festival i šta je sve bilo potrebno uraditi da dođete među najbolje događaje u svetu elektronske muzike? 

„Tako je, veoma sam ponosna na činjenicu da je posle deceniju i po postojanja Lovefest dobio i to priznanje i zvanično proglašen za 35. najbolji festival na svetu. Kao forma događaja, koji svake godine ugosti desetine hiljada posetilaca i kreira program na pet muzičkih bina istovremeno, Lovefest je veoma kompleksan projekat, ali od samog početka kvalitet programa, estetika bez kompromisa i uverenje posetilaca da će svake godine dobiti ugođaj po najvišim svetskim standardima su imperativ u našem pristupu u radu i organizaciji.“

Tuborg Lovefest Foto:Promo/Tuborg Lovefest

Ovako veliki projekat sigurno donosi i gomilu neplaniranih situacija u kojima moraš reagovati brzo. Kakve su to situacije i na koji ih način rešavaš? 

„Posle 16 godina rada neplanirane situacije smo uspeli da svedemo na minimum i da maksimalno profesionalno pristupimo svakom segmentu rada. Ono na šta i dalje ne možemo da utičemo su vremenske prilike. Organizacija događaja, posebno na otvorenom, sa sobom pre svega nosi veliki rizik. Vi možete da imate najlepšu binu sa najkvalitetnijim ozvučenjem i da vam jedna vremenska nepogoda pokvari sve planove. Čak i za takve situacije uvek postoji jasan plan reakcije kako bi sve funkcionisalo normalno u što kraćem roku. Sa druge strane lepota rada u festivalskoj industriji je upravo u improvizaciji i kreativnosti, pa se često iz nekih nepredviđenih situacija i potencijalnih problema, rode najbolje ideje i rešenja.“

Koliko je teško kreirati pravi program i kako birate izvođače?

„Verujem da je za svaki festival veoma važno da ima dobar tim ljudi koji rade booking, pre svega onih koji na pravi način osećaju određenu vrstu muzike. Mi imamo tu sreću da je naš booking menadžer i di-džej koji ne samo da svake godine uspe da na festival dovede najpopularnija imena, već i iz godine u godinu otkriva neka nova veoma kvalitetna i svetu ne toliko poznata imena za koja se uglavnom ispostavi da ubrzo postanu veoma zapaženi među publikom.“

Foto: Promo

Konkurencija je velika. Po čemu se Lovefest posebno izdvaja u odnosu na druge festivale? 

„Ne bih rekla da je bilo koji festival drugom konkurencija. Osim biznisa, festivali moraju pre svega da budu platforme koje neguju određenu kulturu i vrednosti, usmeravaju publiku da kreira što kvalitetniji ukus u muzici i iznad svega promovišu ne samo popularna imena iz domena muzike koju zastupaju, već i mlade ljude, kojima su takvi događaji veoma važni kao još jedan stepenik u razvoju karijere. Upravo ove godine, Lovefest je pokrenuo i novu binu pod nazivom Lime Stage, koja će predstaviti one mlade i još uvek, ali verujem i ne zadugo, „zelene“ izvođače. Sa druge strane, ono što nas sigurno izdavaja od drugih je posebna atmosfera, po kojoj mnogi kažu da opravdano nosimo naziv „festival ljubavi“.“

Zlatana Pavlović, Lovefest CEO Foto: Promo

Lovefest beleži neverovatan rast posetilaca i popularnosti iz godine u godinu. Šta je ono što ljudi prepoznaju u ovom festivalu i šta je ono što bi tek trebalo da prepoznaju?

„Mislim da postoji više faktora. Svakako jedan od, po meni najbitnijih, je poverenje koje smo od prvog dana gradili između publike i nas. Veliki je broj ljudi kojima je Lovefest 2007 bio među prvim odlascima na bilo kakvu žurku i koji i danas dolaze na festival. Sa jedne strane imamo publiku koja je verna bez obzira na to što je 16 godina starija, a sa druge strane imamo veliki broj mladih ljudi koji iz godine u godinu imaju svoje prvo Lovefest iskustvo. Tu je takođe i sve veći broj inostranih posetilaca. Ne treba da zaboravimo da je Lovefest festival koji ima program i produkciju svetskih standarda i da ulaznica za jedan takav događaj sa gotovo istim line up-om u Evropi ili SAD-u košta i do pet puta više. Upravo zbog toga festival beleži sve veći broj posetilaca iz celog sveta, kojima su Srbija i Vrnjačka Banja najpogodnije destinacije da se provedu i pritom uštede.“

Foto:Promo/Lovefest

BONUS VIDEO: Intervju BS na LoveFest-u

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar