Foto: Tanjug/Korean Central News Agency/Korea News Service via AP, File

Džozef Bajden ima Air Force One; Riši Sunak flota aviona i helikoptera RAF-a. Ali kada Kim Džong Un krene na jedno od svojih retkih putovanja van Severne Koreje, on ima oklopni voz u kojem može da provede sate.

Tamnozeleni voz severnokorejskog lidera prešao je rusku granicu u utorak uoči pregovora između Kima i Vladimira Putina o snabdevanju Kremlja municijom za rat u Ukrajini.

Foto: Tanjug/Russian Ministry of Natural Resources and Ecology telegram channel via AP

Ovo je Kimovo prvo putovanje van Severne Koreje od kada je pandemija Kovida-19 primorala zemlju da zatvori svoje granice, a njegov drugi sastanak sa Putinom od kada su lideri vodili razgovore u Vladivostoku u aprilu 2019. godine, prenosi Gardijan.

Samit će doći na kraju putovanja iz glavnog grada Severne Koreje Pjongjanga u trajanju od oko 20 sati, tokom kojeg će se Kim pripremati i odmarati u luksuzno ukrašenim vagonima koji su se kretali kroz Severnu Koreju brzinom puža.

Foto: Tanjug/Governor of the Russian far eastern region of Primorsky Krai Oleg Kozhemyako telegram channel VIA AP

Kim navodno ne deli strah od letenja koji je primorao njegovog oca Kim Džong-ila da putuje na velike udaljenosti isključivo železnicom – leteo je na svoj samit u Singapuru 2018. sa Donaldom Trampom i na sastanak sa kineskim liderom Si Đinpingom, iste godine u kineskom gradu Dalijanu.

Ali oklopni voz, koji uključuje spavaće sobe i salu za sastanke opremljenu zidnom rasvetom i crvenkasto-ružičastim kožnim foteljama, čini se da je Kimu omiljeni način prevoza. Trebalo mu je 4.500 km kroz Kinu za svoj drugi samit sa Trampom, u Hanoju 2019. – putovanje koje je trajalo dva i po dana.

Foto: Tanjug/Governor of the Russian far eastern region of Primorsky Krai Oleg Kozhemyako telegram channel VIA AP

Samo nekolicina odabranih je videla unutrašnjost, uključujući ruskog zvaničnika, Konstantina Pulikovskog, koji je u svojoj knjizi Orijent ekspres opisao jelovnike za vrhunske obroke tokom putovanja po Dalekom istoku Rusije sa Kim Džong Ilom.

Foto: Tanjug/Russian Ministry of Natural Resources and Ecology telegram channel via AP

Putnici su mogli da biraju između eklektičnog asortimana jela, uključujući ona iz Koreje i Japana, kao i vinsku kartu koja uključuje Bordo i Burgundiju, napisao je Pulikovski, dodajući da su zabavu pružale mlade pevačice koje se nazivaju „dame dirigenti“.

Zaštita za liniju severnokorejskih dinastičkih vođa – koji su navodno paranoični u pogledu svoje lične bezbednosti – dolazi od oklopnih ploča postavljenih ispod vagona koje se koriste kao stambeni prostori i mesta za sastanke.

Prema izveštajima južnokorejskih medija, Severna Koreja ima ukupno 90 specijalnih vagona i upravlja sa tri voza u tandemu kada vođa putuje — jedan ispred koji obavlja bezbednosne provere, jedan koji nosi vođu i njegovu neposrednu pratnju, a drugi za telohranitelje i drugo osoblje.

Foto: Tanjug/Russian Ministry of Natural Resources and Ecology telegram channel via AP

Oko 100 bezbednosnih agenata je poslato u stanice na putu da potraže bombe, navodi list, pozivajući se na informacije južnokorejskih i američkih obaveštajnih službi, kao i svedočenja severnokorejskih prebega. Kako se Kimov voz približava stanici, struja na drugim kolosecima je isključena da bi se zaustavio prolaz vozova u toj oblasti.

PROČITAJTE JOŠ:

Sama veličina voza i dodatna težina oklopnih pojačanja održavaju njegovu prosečnu brzinu na laganih 60 km/h, dajući Kimu dovoljno vremena da odluči šta želi zauzvrat za severnokorejske artiljerijske granate i protivtenkovske rakete koje su zapele za oko Kremlja.

Foto: Tanjug/Russian Ministry of Natural Resources and Ecology telegram channel via AP

Međutim, Kim nije jedini zvaničnik koji je putovao u inostranstvo iz Severne Koreje železnicom; 2021. godine, grupa ruskih diplomata i njihovih porodica krenula je kući šinskim kolicima na ručni pogon.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar