Gradski odbor Srbija centra (Srce) zahteva odgovornost gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića i smenu sekretara za javni prevoz Radovana Kremića zbog nesavesnog obavljanja dužnosti, rekao je danas koordinator za Beograd Srbija centra (Srce) Boško Šindić.
On je u pisanoj izjavi naveo da je postavljanje osobe bez iskustva i formalnog obrazovanja da upravlja i kontroliše javni prevoz u Beogradu jedan od neodgovornijih poteza gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića, koji je doveo i do smrtnog ishoda.
„Svakodnevni incidenti u kojima učestvuju vozila GSP i privatnih prevoznika poput požara, otpadanja vrata, havarija u zglobnom delu i, na kraju, ubistvo slučajne prolaznice koja je stradala kada ju je udario točak otpao sa autobusa, nastavak su katastrofalne kadrovske politike Srpske napredne stranke (SNS) i bivšeg gradonačelnika Šapića“, naveo je Šindić.
Dodao je da je u nedostatku profesionalaca, SNS politikom postavljanja stranačkih poslušnika na ključna mesta, kupovinom loših vozila, izostankom kontrole privatnika, dovođenjem nekvalifikovanih vozača i dodelom ugovora o prevozu firmama bliskim vlasti, doveo sistem javnog prevoza u Beogradu do kolapsa.
Zbog toga Gradski odbor Srca zahteva hitnu smenu v.d. sekretara Sekretarijata za javni prevoz, u čijoj nadležnosti je „organizacija, način obavljanja i koriščenja gradskog i prigradskog prevoza putnika“.
Šindić je podsetio da je Kremić postavljen na tu funkciju u maju prošle godine, kada je Predrag
Lukić podneo ostavku zbog, kako je naveo, pritisaka.
„Kremić, otporan na pritiske, do postavljenja na ovu funkciju bio je član Šapićeve stranke Spas i zamenik predsednika Skupštine opštine Bajina Bašta do 2022. godine, a u biografiji mu je, do tada, pisalo da ima završenu srednju školu. U međuvremenu, pojavila se informacija da je ‘diplomirani inženjer menadžmenta'“, tvrdi Šindić.
Prema njegovim rečima, rezultat Kremićeve brige o javnom prevozu je ugrožavanje svih učesnika u saobraćaju, iako je više puta upozoravan, posle niza nesreća, da je neophodno da se obavi dodatna tehnička kontrola vozila privatnih prevoznika, ali i vozila GSP.
„Umesto da učini sve što je u njegovoj nadležnosti da se izbegne tragedija, Kremić je stao iza plana da se privatnicima dodele nove linije na potezu 600“, naglasio je Šindić.
On je poručio da stručne službe Gradske uprave i javna komunalna preduzeća ne smeju da vode „partijski šrafovi bez ikakvog iskustva, a sa jedinim ciljem – da izvršavaju naređenja vrha SNS“.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare