Goran Vesić Foto:TANJUG/ MGSI/ PREDRAG MITIC

Širom Srbije se trenutno radi na putnoj mreži vrednoj više milijardi evra, a prioriteti su završetak obilaznice oko Beograda, Fruškogorskog i Moravskog koridora. Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da je planirano da deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj potoka bude pušten u saobraćaj u junu, a da se u martu očekuje spajanje Novog Beograda sa auto-putem "Miloš Veliki".

Vesić je rekao da je planirano da deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj potoka bude pušten u saobraćaj u junu sledeće godine i da se u ovom trenutku radi na izgradnji petlje Avala i tunela Beli potok.

„Na samoj petlji Bubanj potok radi se izlaz prema Beogradu i to su radovi koji su preostali kako bi taj deo naše obilaznice, koji je inače dužine 47,4 km bio završen. Ostao je da se ugovori poslednji deo, a to je od Bubanj potoka do Pančeva, sa velikim železničko-drumskim mostom kod Vinče“, naveo je Vesić za RTS.

Dodao je kako se na izgradnju obilaznice čeka 31 godinu i da je, kako je naveo, „činjenica da se najviše radova na samoj obilaznici dešava od 2014. godine“.

Pročitajte još:

„Kada budemo završili taj deo do samog Pančeva, Beograd će dobiti kompletnu obilaznicu, a ono što je još važnije, pošto će to biti drumsko-železnički most, bitno će biti rasterećen i železnički saobraćaj kroz Beograd, odnosno, ukinut sav kargo saobraćaj koji sad opterećuje beogradski železnički čvor, čime ćemo imati mnogo više efekata“, rekao je Vesić.

Dodao je da će se smanjiti i saobraćaj preko mosta Gazela, koji će zbog izgradnje obilaznice imati najveće smanjenje saobraćaja.

Govoreći o saobraćajnici koja će povezivati Novi Beograd sa auto-putem „Miloš Veliki“, Vesić je naveo da će ona biti važna, pošto će biti najbrži izlaz Beograđana na taj auto-put.

„Ona treba da bude puštena u martu sledeće godine i, kako sada stoje stvari, tu neće biti nekakvih problema, jer ja mislim da je završeno preko 80, možda čak i 85 odsto saobraćajnice“, istakao je Goran Vesić.

„Fruškogorski koridor veoma važan“

Ministar građevinarstva je naveo da se radi i na izgradnji Fruškogorskog koridora i da će u okviru tog projekta u Novom Sadu biti izgrađena dva mosta.

„Fruškogorski koridor treba da preko brze saobraćajnice spoji Kać, preko Dunava novim mostom, sa novoprojektovanom petljom kod Petrovaradina i nakon toga trasa nastavlja ka Fruškoj gori, tu imate veliki nacionalni park ispod koga se radi tunel da se ne bi uticalo na floru i faunu Fruške gore, da bi se smanjilo zagađenje, da bi se zaštitila sama Fruška gora i onda po izlasku iz tunela na južnim obroncima Fruške gore spajamo se na onaj put Beograd-Novi Sad i zato je taj put veoma važan“, naveo je Vesić.

Istakao je da će se kasnije Fruškogorski koridor spojiti sa brzom saobraćajnicom Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, koja je u planu.

Govoreći o deonici auto-puta „Miloš Veliki“ od Preljine do Požege, Vesić je rekao da je ta deonica komplikovana i da je završeno oko 55 odsto puta.

„Tu imate onaj tunel Laz koji je veliki, za koji je urađen iskop sigurno 82 odsto. Procenjen datum probijanja tunela je mart 2023. za desnu cev i maj 2023. za levu cev. Pa onda imate tunel Munjino brdo, tu je urađen iskop negde 62, 63 odsto. Ukupno je urađeno 54 odsto radova i tu se očekuje da u maju 2023. bude probijena cev“, naveo je Vesić.

„Izvođač dao obećanje da će brza pruga Novi Sad-Subotica biti završena pre septembra 2025“

Kada je reč o izgradnji železničke infrastrukture, Vesić je objasnio da se u ovom trenutku radi na izgradnji brze pruge Novi Sad-Subotica za koju je, kako je naveo, izvođač dao obećanje da će biti završena i pre septembra 2025, a radi se i na deonici Niš-Brestovac koja bi trebalo da bude gotova u oktobru 2023.

„Ono što je važno, istovremeno sa izgradnjom ove brze pruge, projektujemo prugu od Beograda do Niša koja će takođe biti brza pruga, gde će takođe vozovi ići 200 na sat, tu je dužina nekih 210 kilometara i tu se očekuje da početak radova bude 2024, ako sve bude kako treba“, rekao je Vesić.

Govoreći o visećim mostovima, Vesić je naveo da je izdao nalog da se vidi postojeća situacija sa tim mostovima u celoj Srbiji i da je 90 lokalnih samouprava popisalo viseće mostove, da je osam za rušenje, a 41 most može da se sanira, dok je deset mostova u dobrom stanju.

BONUS VIDEO Šta je govorio Goran Vesić na levoj obali Dunava

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar