Nakon nekoliko incidenata koji su ugrozili živote ljudi koji se voze autobuskom linijom 511 i skretanja pažnje javnosti i pojedinih političara na ovaj problem, oglasio se i Zeleno-levi front. Ova partija, pored incidenata koji su već postali učestali na ovoj privatnoj autobuskoj liniji, u saopštenju ukazuje i na probleme koji će nastati ukoliko se izvede celokupna privatizacija GSP-a od strane sadašnjih beogradskih vlasti i gradonačelnika Aleksandra Šapića.
Već dugo vremena meštani Sremčice, koji koriste autobusku liniju 511, žale se na kvarove autobusa koji su nekoliko puta ugrozili i njihove živote.
Nakon velikog broja incidenata koji su se desili na čuvenoj liniji 511, koja je u privatnom vlasništvu, društvenim mrežama su počeli da kruže snimci kako su pre nekoliko dana ovom autobusu u toku vožnje otpala vrata. Nedugo zatim, javnost je preko društvenih mreža saznala i da se ovaj autobus, po ko zna koji put, opet zapalio.
U saopštenju Zeleno-levog fronta se na početku navodi da je „najnoviji slučaj paljenja autobusa na liniji 511, samo par dana nakon što se na mrežama pojavio snimak da su autobusu na istoj liniji otpala vrata, još jedan u nizu primera katastrofalnog pravca u koji nas vodi privatizacija linija javnog prevoza“.
„Kao i u svakoj vrsti preduzetništva, ukoliko nekog dovedete u položaj da ostvaruje monopol i nemate alternativu, taj neko će taj položaj iskoristiti. Stiče se utisak da gradske vlasti što pre hoće da podele profitabilne linije njima bliskim privatnim prevoznicima, jer se ne može videti drugi interes grada da ovako bitan resurs preda u ruke privatnom vlasniku“, izjavio je koordinator grupe za saobraćaj Zeleno-levog fronta Zoran Bukvić.
„Izjava bivšeg gradonačelnika Šapića ‘da privatne prevoznike mogu da kazne po ugovoru, ali ne i GSP, jer grad ne može da kazni sam sebe’ u slučaju linije 511 je čista demagogija, jer se havarije autobusa na liniji 511 ponavljaju, dok od grada izostaje reakcija“, piše u saopštenju ZLF-a.
Oni su se osvrnuli i na Šapićevu izjavu da je „gradska vlast nesposobna da vodi GSP i postavi profesionalan menadžment“.
„Bilo da je u pitanju nesposobnost ili nameštanje tendera za linije ‘prijateljskim’ prevoznicima, ovo je put u uništavanje GSP-a i dovođenje grada Beograda u položaj da zavisi od privatnih prevoznika“, navodi se dalje u saopštenju.
Iz ZLF-a smatraju da „grad Beograd mora da unapređuje javni prevoz i da samo redovan, tačan i udoban javni prevoz može biti alternativa sve većem broju putovanja privatnim automobilom koji guše beogradske saobraćajnice“.
Na kraju Zeleno-levi front navodi da će kao jedan od svojih prioriteta prilikom promene vlasti, imati „osnaživanje GSP-a i uvođenje profesionalnog menadžmenta koji će se baviti interesom grada, a ne pravljenjem burazerskih dogovora sa privatnim prevoznicima“.
Podsetimo, poslednji incident na ovoj liniji desio se danas, kada se autobus zapalio.
Goreo je točak vozila na stajalištu kod Ade Ciganlije u smeru ka gradu.
BONUS VIDEO: „Put do pakla možda bi bio lakši nego vožnja linijom 511“: Kako je voziti se od od Sremčice do Beograda na vodi?