Grafika:Slađana Đermanović/Nova.rs

Beograd bi do 2030. godine mogao da dobije sedam novih mostova, a sa izgradnjom dva trebalo bi da se počne do kraja 2022. Ipak, struka je skeptična prema ovim najavama, imajući u vidu da su obećanja stizala i ranije. Radova, a kamoli mostova nema ni na vidiku. Neke od lokacija na kojima je planirana izgradnja su Sava, Ada Huja i obilznica kod Vinče.

Nikola Jovanovič ispred Centra za lokalnu samoupravu ističe da je nesporno da su Beogradu potrebni dodatni kapaciteti za premošćavanje dve velike reke, Save i Dunava.

„Sporno je, međutim, što od dolaska aktulenog zamenika gradonačelnika, koji je od 2014. godine bio i gradski menadžer – ništa nije urađeno“, kaže Jovanović. On navodi da je još u junu 2018. godine, prilikom izbora na mesto zamenika gradonačelnika, Vesić obećao početak izgradnje mosta na Adi Huji, a koja je trebalo da se dogodi 2020. godine.

Ada Huja
Foto: Shutterstock/ok_fotoday

„Tim mostom bi se zaokružio unutrašnji magistralni prsten u Beogradu i omogućila rekonstrukcija Pančevca“, naveo je Jovanović.

Podsetio je i na Vesićevo obećanje od pre 4 godine, kada je najavio izgradnju drumsko-železničkog mosta kod Vinče, kojim bi se kompletirala obilaznica oko Boegrada i izbeglo da vozovi sa opasnim teretom, prolaze kroz centar grada.

Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

„I u vezi sa ovim projektom je potpuno zakazao, a radova nema ni na vidiku. Obećao je i novi most na mestu Starog tramvajskog, ali ni od toga nije bilo ništa“, podseća Jovanović. Centar za lokalnu samoupravu je predlagao da se izgradi novi most, ali je neophodno sačuvati stari, jer se time dobija proširen kapacitet, a rastetećuje se Brankov most.

„Žalosno je da neko ko je više od 8 godina na vlasti i dalje samo obećava i vrti iste refrene. Jedina dobra vest je što ga nećemo još dugo gledati na ključnim funkcijama u Beogradu“, zaključuje Jovanović.

Grafika:Slađana Đermanović/Nova.rs

Sa izgradnjom novih mostova, saglasan je i arhitekta Dragoljub Bakić, ali podvlači da aktuelnoj vlasti ne veruje.

„Oni ne rade stvari koje su korisne. Umesto Beograda na vodi trebalo je da imamo sedam novih mostova. Gradu od 2 milona ljudi jesu potrebni mostovi, ne može biti jedan most na Dunavu. Beograd ima sedam brda i potrebno mu je sedam mostova i tunela“, zaključio je Bakić.

Kula Beograd Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

Dobre pristupne saobraćajnice – ključ

Milan Vujanić, profesor bezbednosti saobraćaja isitče  da je  u poređenju sa evropskim prestonicama, Beograd sa svojim mostovima u velikom zaostatku.

„Sami smo svedoci da je most Gazela prenatrpan i da se saobraćaj preko njega odvija otežano. Izgradnja mosta kao takva ne rešava problem, jer je neophodno izgraditi dobre pristupne saobraćajnice“, kaže Vujanić.

On podvlači da je prva planirana vrednost Mosta na Adi bila oko 120 miliona evra, a da je na kraju sa planiranim pristupnim saobraćajnicama, vrednost projekta porasala na preko 400 miliona.

„Prvobitno je bilo planirano da se tramvajski saobraćaj izmesti u saobraćajnu traku mosta na Adi. Nije puno 7 mostova u Beogradu, ali sa dobrim pristupnim saobraćajnicama“, podseća Vujanić.

Izgradnja mostova dovela bi od zatvaranja kružnog prstena što bi uslovilo bolji saobraćaj u Beogradu.

„Da nema obilaznice od aerodroma prema Bubanj potoku – Gazela ne bi izdržala saobraćaj i sve vreme bi se vozilo 5 na sat“, napominje Vujanić.

Za zatvaranje saobraćajnog kružnog prstena u Beogradu, bio je planiran most ispod sadašnjeg Pančevačkog, ali se to nije desilo.

Portal Nova.rs poslao je upite o finansiranju i planu izgradnje mostova Gradskom sekretarijatu za urbanizam, kao i gradskom urbanisti, ali do objavljivanja ovog teskta nismo dobili odgovor.

Podsetimo, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da će se do kraja ove godine ili početkom sledeće, graditi dva nova mosta u glavnom gradu – Novi Savski most i Most kod Ade Huje, kao i da je ukupno sedam mostova planirano da se izgradi u Beogradu do 2030.

BONUS VIDEO: Mostovi koji oduzimaju dah

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare