Usluge servisiranja klima u automobilima ovog leta postaće prošlost. Serviseri klima na motornim vozilima masovno sklanjaju klima stanice iz svojih auto-servisa. Kako su naveli, brojni su razlozi zbog kojih je došlo do ovoga.
Aleksandra Đurišić, menadžerka Udruženja autoservisi Srbije objasnila je za „Blic Biznis“ zašto su se odlučili na ovaj potez i na koga će ukidanje ove usluge najviše uticati.
„Trenutne poteškoće da uskladimo poslovanje sa zakonskom regulativom najviše će uticati na vozače, jer će mnogima biti teško da pronađu autoservis koji može da pruži tu uslugu“, objašnjava ona.
Kako piše Blic, novonastala situacija već je uticala na cene kontrolisanih gasova. Od prošle nedelje kada su oni koji stavljaju u promet kontrolisane gasove dobili instrukcije od resornog Ministarstva da prodaju mogu vršiti isključivo pravnim licima koja imaju Sertifikat B, došlo je do poskupljenja. Kako je u ovom trenutku malo servisa koji mogu da pruže uslugu servisa klime na motornim vozilima, a interesovanje za ovom uslugom je najveće baš u mesecima pred nama, sigurno će i to uticati na cene.
„U ovoj situaciji jedini koji imaju korist su nelegalni autoservisi koji se snabdevaju gasovima „na crno“. Njih inspekcije ne kontrolišu i uvoj situaciji vide priliku za zaradu. Upozoravamo vozače da servisiranje klima u garažama koje nemaju adekvatno znanje i opremu može uzrokovati brojne dodatne probleme na vozilima, jer takozvano „dopunjavanje klime“ koje nelegalni serviseri često predstavljaju kao servis klime, ne rešava probleme na samom klima sistemu, ukoliko ih ima“, dodaje Đurišić.
Iz Udruženja autoservisi Srbije izvinili su se klijentima, naročito zbog toga jer je leto na pragu, a klime su više nego neophodne.
„Koristimo priliku da se izvinimo našim klijentima. Svesni smo šta znači voziti se bez klime, ali u nekim delovima Srbije kolege su vrlo strogo sankcionisane i ne želimo da se izlažemo takvom riziku dok ne uskladimo poslovanje sa Zakonom“, navode.
„Neophodno je hitno otvaranje novih centara za obuku za sticanje Sertifikata B, jer je nemoguće brzo organizovati obuke za sve zainteresovane na samo dve lokacije, i to u Beogradu i Kaću. Na sajtu Ministarstva ima manje od 80 servisera koji poseduju neophodan sertifikat, naša procena je da obuku treba da prođe oko 15.000 ljudi“, kažu iz udruženja.
„Ministarstvu smo predložili da se ove godine obustavi sankcionisanje servisera od kojih mnogi i dalje ni ne znaju da im treba bilo kakav sertifikat za obavljanje delatnosti. Umesto sankcija, predlažemo preventivno delovanje inspekcija i jasne instrukcije svim serviserima u pogledu zakonskih obaveza“, dodaju.
Predlažu da se ove godine omogući kupovina kontrolisanih gasova svim pravnim licima i preduzetnicima registrovanim za delatnost servisiranja vozila koji su u procesu sticanja Sertifikata B.
„Do sledeće godine uz dovoljan broj centara za obuku mogu se stvoriti uslovi da svi poslujemo u skladu za propisima. Želimo da pomognemo Ministarstvu da se ovo stanje prevaziđe i spremni smo da ih podržimo na svaki način“, ističu iz udruženja.
Otvaranje novih centara za obuku bez odlaganja. Na našu inicijativu još u januaru su podnete dve prijave Ministarstvu da se otvore trening centri u Nišu i Beogradu, ali za sada niko od njih nije dobio odgovore. Takođe, neophodno je omogućiti obuke u školama koje su ih do sada sprovodile;
Obustaviti inspekcijske kontrole i sankcionisanje, dok svi ne prođu obuke i upišu se u registar. Dotle predlažemo preventivno delovanje inspekcija kako bismo zajedničkim radom informisali servisere o obavezama;
„Dok se ne steknu uslovi da svi radimo u skladu sa zakonom, predlažemo da se kontrolisani gasovi prodaju isključivo pravnim licima i preduzetnicima koji su u procesu registracije i usklađivanja sa propisima“, napisali su u saopštenju.
BONUS VIDEO
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare