Oglas
Vršilac dužnosti direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak s vremena na vreme obaveštava javnost da će vrlo brzo biti uvedena putarina na Ibarskoj magistrali, i to za teške kamione teretnjake težine od 40 tona. Međutim, skoro nikada nismo mogli da čujemo kada će se to dogoditi.
„Vrlo brzo ćemo Ibarsku magistralu zatvoriti za te kamione, pre svega zbog bezbednosti, i biće im ista cena kada idu Ibarskom kao i na autoputu“, poručio je krajem godine, i to po ko zna koji put Zoran Drobnjak.
Drobnjak je rekao da se, pre svega, zbog bezbednosti saobraćaja moraju teški kamioni prebaciti na autoput umesto što sada koriste Ibarsku magistralu da ne bi platili putarinu. U Srbiji je ove godine povećan broj vozila na autoputevima za 10 odsto u odnosu na 2019. godinu, kazao je Drobnjak i dodao da je to zato što smo izgradili autuputeve u zemlji i da sada svi koji idu ka Grčkoj i Turskoj idu preko Srbije.
„Svi sada idu kroz Srbiju, a ne preko Mađarske, Rumunije i Bugarske, jer im je taj pravac duži za 250 do 300 kilometara“, naveo je Drobnjak. Iz „Puteva Srbije“ smatraju da bi se naplatom putarine teškim kamionima na magistralnim putevima, obezbedio dodatni novac za njihovo održavanje, jer ih najviše i uništavaju teška teretna vozila. Ibarska magistrala je prva o kojoj država razmišlja. Plan naplate putarine pravdaju time da za to postoji preporuka Svetske banke, prvenstveno
kako bi se povećala bezbednost u saobraćaju.
Iz Udruženja za transport, smatraju da bi to bilo nerazumno i da nije dobar potez. Kako objašnjavaju u svakoj zemlji u svetu postoje alternativni pravci i niko nikoga ne može da natera da koristi neki auto-put. To su, kaže, pojedinačne odluke, čak i ako bira nebezbedan pravac i da troši više goriva.
„Mi se ne slažemo s tim. Sve zemlje u okruženju nemaju naplatu magistralnih puteva. I onako imamo velike troškove, jer nam je auto-put najskuplji u regionu. Taj problem bi mogao da se reši uvođenjem vinjeta na auto-putevima. Onda prevoznici ne bi slali svoje kamione da voze magistralnim putevima“, kaže Nenad Tokalić iz ovog Udruženja.
Stručnjaci su inače saglasni da potreba za naplatom putarine na putevima nižeg reda postoji i da je svrsishodna, ali ističu i da se korisnicima zauzvrat mora ponuditi određeni nivo usluge.
Iz „Puteva Srbije“ ističu da, uprkos saobraćaju na auto-putu „Miloš Veliki“, na Ibarskoj magistrali ima vozila i da ona nije baš tako rasterećena. Prema njihovom mišljenju, cilj je da se teretnjaci usmere na auto-puteve.
Bonus video: Velika gužva na graničnom prelazu „Horgoš“
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: