Novi Zakon o zaštiti potrošača trebalo bi da bude usvojen na jesen, a jedna od najvažnijih odredaba je uvođenje Registra "Ne zovi". Predviđeno je da potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona ili SMS i MMS u svrhu prodaje i promocije, mogu podneti zahtev operatoru elektronskih komunikacija sa kojim imaju zaključen ugovor, da im se telefonski broj, fiksni ili mobilni, upiše u Registar.
“Registar omogućava efikasniji način prevencije nasrtljive poslovne prakse trgovaca koja je usmerena na sve potrošače, a najviše na stariju populaciju potrošača kao što su penzioneri. Predviđena je prekršajna odgovornost trgovca ako i pored toga što je potrošačev broj upisan u Registar, pozove potrošača u komercijalne svrhe”, kažu za Biznis.rs iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.
Registrom administrira Republička agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge.
Novina koju donosi novi Zakon je i uvođenje proračuna za pružanje usluge čija je vrednost veća od 5.000 dinara koja obavezuje prodavca da za specifikaciju usluga pribavi pisanu saglasnost potrošača na proračun.
Pratite nas i na društvenim
mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare