Ilija Dević, investitor autotransportnog preduzeća ATP Vojvodina, koje se ubraja u jednu od 24 najspornije privatizacije u Srbiji čije je rešavanje zahtevala i Evropska komisija, optužio je danas "finansijske osnivače vladajuće stranke" da isti scenario pripremaju i za beogradsku autobusku stanicu BAS i za saobraćajno preduzeće "Lasta".
„Iza čitavog toka stečaja ATP Vojvodina i procesa otimanja moje imovine stoje finansijski osnivači vladajuće stranke koji sada po sličnom modelu pripremaju otimanje BAS-a i Laste“, naveo je Dević u saopštenju.
Podsetio je da se ovih dana navršava 20 godina od kako je na javnoj licitaciji kupio ATP Vojvodinu.
„Trebalo je da to bude dobra privatizacija, jer sam već u prvoj godini ispunio investicioni plan, zaposlio 200 novih radnika, proširio poslovni portfolio i krenuo u ambiciozno ulaganje“, naveo je Dević.
On je potom sa Gradom Novim Sadom, na čijem su čelu bili tadašnji visoki funkcioneri Srpske radikalne a danas Srpske napredne stranke Maja Gojković i Igor Mirović, sklopio ugovor o izgradnji međumesne i međunarodne autobuske stanice, po kome je iz svojih sredstava i kredita realizovao projekat, ali Grad Novi Sad nije ispunio svoju preuzetu obavezu te stanica nikada nije profunkcionisala i dve godine kasnije ATP Vojvodina je kao investitor otišla u stečaj.
Kako su mediji objavili, kompanija MAT-Real Estate, u većinskom vlasništvu biznismena Petra Matijevića, kupila je autobusku stanicu preduzeća ATP Vojvodina po ceni od 2,23 miliona evra 2021. godine.
Autobuska stanica ATP Vojvodina bila je ponuđena na prodaju po ceni od 2.226.916 evra, što je bilo za oko 700.000 evra manje u odnosu na prvu, neuspelu prodaju.
Slučaj ATP Vojvodina označen je kao jedna od pet najvećih afera u Srbiji i jedini u kome je oštećen investitor.
Ilija Dević je više puta isticao da država već 15 godina u sudskim postupcima pokušava da od njega napravi krivca, a da štiti Maju Gojković i Igora Mirovića.
Grad Novi Sad je sudskim presudama bio obavezan da isplati odštetu Deviću zbog nerealizovanja ugovora.
BONUS VIDEO: Nova autobuska stanica i stara obećanja: Koliko je zaista urađeno na gradilištu u Novom Beogradu?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare