Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

Posle iskustva Kragujevčanina Dejana P. koji je za naš portal ispričao da ga je Telekom „pronašao“ na podstanarskoj adresi na kojoj ima ugovor sa SBB-om na svoje ime i da su ga oslovili po imenu i prezimenu i nudili povoljnosti da pređe kod njih, naš portal je razgovarao i sa drugim građanima naselja u kome živi Dejan. Svedočenja su gotovo identična, a kampanja Telekoma je, kako tvrde, agresivna i napadna.

U strogom centru Kragujevca u višespratnicama na Lepeničkom bulevaru, građani su juče zatekli Telekomove flajere zakačene za svoja vrata. Svi sa kojima smo razgovarali tvrde da je to „ko zna koji put“ u poslednjih nekoliko meseci da im Telekom, kako kažu „nudi sve“, samo da raskinu ugovor sa SBB- om.

Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

Zabrinjavajuće je, kako svedoče, da ih agenti iz Telekomovog kol centra oslovljavaju imenom i da ih pozivaju na lične mobilne telefone, pa sumnjaju da su ugroženi njihovi lični podaci.

Očigledan primer za to je naš sagovornik Dejan P. koji je ispričao da na svoje ime, ima dva pretplatnička ugovora sa SBB-om, jedan u stanu gde mu žive roditelji i drugi gde kao podstanar stanuje sa suprugom i decom. Njega su zvali dva puta i oba puta oslovili po imenu i ponudili „akciju u zgradi u kojoj živi“ i kako kaže, nepogrešivo znali obe adrese.

On sumnja da se Telekom nekako „dokopao SBB baze“ i da sada ciljano poziva isključivo nosioce ugovora. Slično razmišljaju i drugi stanari sa kojima je Nova.rs razgovarala.

Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

Penzioner Miroslav Milovanović (83) kaže da je prvi u svojoj zgradi uveo kablovsku televiziju iz koje je kasnije nastao SBB i da mu „ne pada na pamet da menja bilo šta“. Dodaje i da ga u poslednjih nekoliko meseci konstantno opsedaju iz Telekoma sa ponudom da raskine postojeći ugovor.

„Zovu telefonom, dolaze na vrata. Ja u ovim godinama neću ništa da menjam, mene politika ne interesuje, zadovoljan sam kanalima koje imam. Na SBB-u imam sve što me interesuje“, kratak je bio ovaj penzioner koga smo zatekli ispred zgrade.

„Zovu u nedoba i znaju kako se zovem“

Kragujevčani sa kojima smo razgovarali, ne žele da im se fotografije i puna imena pojave u medijama, ali rado pričaju svoja iskustva, uz molbu da im ne otkrivamo identitet.

Stanarka zgrade u Lepeničkom bulevaru, V.D. za naš portal je rekla da je zabrinuta zbog toga što neko raspolaže njenim ličnim podacima i otkriva  nam je da su je iz Telekoma zvali na mobilni koji je, kako kaže „kod drugog operatera“.

„Zvali su me u pola devet uveče, očigledno su znali da sam SBB pretplatnik. Bila sam zgranuta što zovu tako kasno. S druge strane je bila, po glasu bih rekla mlada devojka. Zvala me je poslednjeg dana januara i bukvalno uspaničenim glasom izdeklamovala da ‚akcija važi samo još sutra‘. Pokušala je da me uhvati na brzinu i ponudila da raskinem ugovor sa SBB-om. Rekla sam joj da mi ne pada na pamet i da sam zadovoljna paketom koji imam‘‘, isprčala je svoje iskustvo V.D.

Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

Naša druga sagovornica iz istog naselja M.P. ispričala je da je svojevremeno raskinula ugovor sa Telekomom i prešla na SBB. Od tada je, kako kaže, konstantno zovu i nude brojne povoljnosti da se vrati.

,,Bila sam u MTS-u i rekla sam sebi ‚nikad više‘. Bez obzira što im svaki put kažem da me ne zanimaju, oni ne prestaju. Sada nude neke povoljnosti, uznemiravaju me, zovu telefonom, dolaze na vrata. Juče sam zatekla zakačen flajer i ne znam stvarno kako više da se izborim sa njima. Ovo je stvarno prešlo svaku meru, mnogo su agresivni i napadni“, revoltirana je M.P.

Slično razmišlja i njena komšinica iz zgrade, koja nije želala da joj otkrivamo identitet. Ona je ispričala da je njen stan trenutno u fazi renoviranja i da je agentima koji su je zvali jasno rekla da ne želi da je više uznemiravaju.

„Kada su me zvali bila sam u nekoj gužvi i uopšte nisam imala vremena da im očitam bukvicu. Ali, ako pozovu ponovo, biću spremna. Ja radim u jednom velikom trgovinsknom lancu i dobro poznajem potrošačka prava. Mi naše kupce možemo da zovemo i obaveštavamo o akcijama, jedino ako nam oni to sami dozvole. Imamo liste sa kupcma koje smemo i koje ne smemo da zovemo. Ja nikada Telekomu nisam dala dozvolu da mogu da me zovu i reagovaću sledeći put“, odlučna je naša sagovornica.

„Postavio sam potpitanje i napravio ogromnu grešku. Sada ne mogu da se otkačim od njih“

Agresivnu i napadnu kampanju Telekoma za „preotimanje“ SBB-ovih pretplatnika, možda najbolje ilustruje i primer Bojana V. iz centra Kragujevca, koji je za Nova.rs iskreno rekao da je napravio „ogromnu grešku“ u komunikaciji sa agentom koji ga je pozvao.

Ne krije da je, kako kaže, 20 i kusur godina, pretplatnik MTS telefonije, pa nije ni dovodio u pitanje odakle im njegov broj, ali ističe da su „ciljano“ znali da je korisnik SBB-ove kablovske televizije.

On priča da su mu za posao kojim se bavi potrebne nove tehnologije i brzi internet, pa je upitao za uslove koje nude i tada je, svedoči on, „počeo pakao“.

„Najnormalnije i ljudski sam pitao kakav internet mogu da mi ponude i tada je sve krenulo. Prvi poziv je bio u pola pet popodne, a onda su me do devet uveče zvali, bukvalno još 12 puta. Naizmenično ženski i muški glas. Jedan iz njihove tehničke podrške, a drugi iz neke druge službe. Pozivi su bili na svakih 15 minuta i stalno pitanje ‘šta ste odlučili’.  Nudili su mi kule i gradove samo da pređem kod njih“, opisuje Bojan svoje iskustvo.

Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

On priznaje da se pokajao što je uopšte i pitao za internet i navodi da su njegovi „sagovornici“ sa druge strane to shvatili kao signal da bi mogao da postane novi korisnik Telekoma, pa su kako kaže, na njega „udarili iz svih oružja“.

„Ubili su me u pojam svojim pozivima. Rekao sam im da imam posla i da me ne uznemiravaju, ali su oni i pored svih mojih reči da nisam zainteresovan, nastavili da me zovu. Oni su insistirali da im odgovorim do devet uveče da li prihvatam njihovu ponudu“, piriča Bojan i dodaje da se Telekomov agresivni pritisak da raskine ugovr sa SBB-om, nastavio i sutradan.

„Poslali su mi preko vibera poruku sa ponudom o paketu za internet, poslali su čak i blanko obrazac za raskid ugovora sa SBB-om, nudili pravnu pomoć i savete kako besplatno da raskinem postojeći ugovor. Sve, samo da pređem kod njih. Posle nekoliko dana, opet su me zvali i rekli da je akcija za internet produžena i ponovo nudili sve isto. Na kraju sam im odbrusio da me ne zanima, da me ne zovu više i rekao ako odlučim da promenim paket da ću ih sam pozvati. Ni to nije pomoglo, juče mi je na vrata dolaziila devojka koja je nudila paket sa povoljnostima, pa sam sve ispočetka morao da ponavljam“, opisuje Bojan situaciju kroz koju prošao, zbog kako kaže, samo jednog potpitanja i prirodne radoznalosti kojom je hteo, kako ističe „da vidi šta to Telekom nudi“.

Nova.rs je od Telekoma zatražila odgovor na samo jedno pitanje, odnosno, koju bazu telefonskih podataka koriste kako bi građane informisali o povoljnostima koje nude, ali nam na to pitanje i posle nekoliko dana od upućenog mejla nisu odgovorili.

BONUS VIDEO: Telekom nastavlja kampanju protiv SBB iz prostorija beogradskih opština

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare