Ne tako davno, pre oko godinu dana, predsednik Srbije Aleksandar Vučić „mlatio“ je pred kamerama parizerom koji je u okviru akcije „Bolja cena“ koštao 260 dinara. Godinu dana kasnije, parizer je završio u rukama premijera Miloša Vučevića, koji je predstavljao novu akciju „Najbolja cena“. Naravno da sniženje nije moglo da zaobiđe ni čuveni parizer, ali isti proizvod sada košta više, čak i kada je na akciji – 300 dinara.

„Prašak za veš sa 3.324,99 ide na 1.399,99 i to će biti cena u prodajnim lancima, pelene sa 2.029,99 na 1.299. Kiselo mleko ide sa 30 na 27 dinara, stišnjena šunka sa 1.199 na 799,99, šunka u crevu sa 829,99 na 599,99. Evo sada već legendarni parizer, da ne bude da sam ga preskočio, sa 439,99 idemo na 299,99…”

Ovako je premijer Vučević, okružen mnoštvom prehrambenih i proizvoda za higijenu, recitovao koliko će neke od tih namirnica koštati na akciji „Najbolja cena„.

Miloš Vučević Foto: TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ

„Kada sve stavimo u nivo proseka, prosečno će domaćinstva moći da uštede od 8.000 do 22.000 dinara“, takođe je rekao.

Parizer ipak poskupeo

Nekome možda nove cene deluju izuzetno povoljno, ali ima i onih koji se sećaju da su, pre rastuće inflacije, sniženi proizvodi koštali upravo ovoliko, a možda i manje. Jedan od takvih primera je parizer. U pitanju je namirnica koja je postala svojevrsni simbol životnog standarda za vreme naprednjačkog režima – dok predstavnici vlasti žive i više nego dobro, običnim građanima se po niskim cenama prodaju najnekvalitetniji proizvodi, ali mnogi i nemaju novca za više i bolje.

PROČITAJTE JOŠ

Međutim, za oko godinu dana, koliko je prošlo od predstavljanja akcije „Bolja cena“, i parizer je poskupeo.

Tako je ova namirnica na prvoj akciji ovog tipa koštala 260 dinara, umesto dotadašnjih 400.

Danas, međutim, ova namirnica košta 300 dinara, i to na akciji, dok je puna cena do pre svega nekoliko dana iznosila 440.

Inflacija raste, plate se smanjuju

Suprotno situaciji na rafovima prodavnica, predstavnici vlasti često govore o tome da građani nikada nisu živeli bolje, da je životni standard na zavidnom nivou, a cene najniže u Evropi. Međutim, čak i zvanični podaci ne govore u prilog takvim hvalospevima.

Prodavnica Foto: EPA-EFE/JIM LO SCALZO

Tako je, posle nekoliko meseci usporavanja, inflacija u julu ponovo porasla na 4,3 odsto, u odnosu na junskih 3,8 procenata.

Što se tiče plata, podatke imamo za mesec dana ranije, dakle jun. U junu je prosečna plata iznosila 95.804 dinara, što je manje od majskih 100.170.

Počela „Najbolja cena“

Podsećamo, juče je zvanično počela akcija “Najbolja cena”, u okviru koje će oko 700 proizvoda, u okviru 81 grupe namirnica, biti drastično sniženi – tako su najavili predstavnici vlasti.

Prema Vučevićevim rečima, akcija će važiti u oko 2.500 prodajnih objekata. Akcija će važiti do kraja oktobra.

Miloš Vučević Foto: TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ

U jednom od marketa koje je ekipa portala Nova.rs juče, prvog dana akcije, obišla, pronašli smo dosta sniženih proizvoda.

Na primer, pronašli smo pileći batak i karabatak sa 30 odsto popusta, pa umesto 415, kilogram ovog mesa sada košta 290 dinara, a sada već čuvena pašteta, snižena je u okviru akcije na 59, odnosno 39 dinara – zavisno od proizvođača.

Na akciji je i mleko, jedna od namirnica koja je u periodu rastuće inflacije drastično poskupela, pa prešla i 150 dinara po litru, ali koja će do kraja oktobra koštati 100 dinara.

„Najbolja cena“ Foto:Nova.rs

Od mlečnih proizvoda na akciji “Najbolja cena” pronašli smo još i čokoladno mleko koje umesto dosadašnjih 285 košta 140 dinara po litru.

Tu su i jaja, u pakovanju od 10 komada, a njihova cena je 200 dinara,  mada je premijer najavio da će jaja koštati 12 dinara po komadu, što ovde nije slučaj.

„Najbolja cena“ Foto:Nova.rs

Što se tiče kućne hemije, na ovoj akciji pronašli smo deterdžent za pranje sudova poznatog proizvođača, u pakovanju od 450 mililitara, koje inače košta 370 dinara, ali je sada njegova cena 180, a snižen je i omekšivač za pranje veša, pa tako sada pakovanje od 1,6 litara košta 280, a ne kao dosad, 560 dinara.

Pored ove, obišli smo još dve prodavnice velikih trgovinskih lanaca, koje su učestvovale u ranijim akcijama ovog tipa, ali u njima nismo uspeli da pronađemo nijednu oznaku “najbolja cena”. Naravno, naišli smo na poneku akciju i sniženi proizvod, ali ne i na same oznake da su ti proizvodi sniženi u okviru “Najbolje cene”.

BONUS VIDEO Momirovića vređa pitanje N1 kako štedi: Potičem iz bogate porodice koja ne kalkuliše

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare