Zbog velikih skokova cene nafte na svetskom tržištu, mađarska Vlada još krajem prošle godine uvela je ograničenje cene goriva na 480 forinti po litru benzina i dizela. Povoljna subvencionisana cena goriva je utrostručila potrošnju u Mađarskoj i izazvala gužve na pumpama. Tome su najviše doprineli kamioni u tranzitu, ali i benzinski turizam, jer se po litru goriva može uštedeti između 20 i 30 dinara.
Otkako je mađarska Vlada uvela zabranu točenja goriva za domaće kamione veće od sedam tona, a za inostrane veće od tri i po tone, stanje na benzinskim stanicama u Mađarskoj je normalizovano.
„Nije problem benzinski turizam u pograničnoj zoni, već teretnjaci i autobusi koji su na običnim benzinskim stanicama točili hiljade litara goriva i izazivali gužve i nestašice. Sada veliki kamioni i autobusi moraju da pune tankove na stanicama visokog pritiska po tržišnim cenama“, izjavio je Žolt Hernadi, generalni direktor mađarske naftne kompanije „MOL“.
Putnički automobili i dalje mogu da toče gorivo po subvencionisanoj ceni od 480 forinti po litri goriva, što je po sadašnjem kursu između 152 i 155 dinara, piše RTS.
Na benzinskim stanicama pored granice sa Srbijom, kažu da svakodnevno ima putnika iz Srbije koji dolaze da napune svoje rezervoare.
„Trenutno je situacija takva da dizel točimo svega deset litara po automobilu, benzina je moguće dobiti 20 – 30 litara. Vrlo otežano se snabdevamo sa dizelom, pa smo morali uvesti ograničenje. Stižu redovno vozači iz Srbije, da natoče, jer je gorivo jeftinije. Ova cena važi do 15. maja“, kaže Filip Erdeg, prodavac na privatnoj benzinskoj stanici Reske u Mađarskoj.
Na velikim pumpama može se natočiti do 100 litara goriva po jednom rezervoaru automobila.
Gorivo u Mađarskoj, osim toga što je cena ograničena, ima povoljniju cenu za potrošače iz Srbije i zbog toga što je vrednost forinte u poslednjih nekoliko dana na niskom nivou.
Bonus video: Anketa – Vozači o najavljenom poskupljenju goriva
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare