Iako najavaljivano, od širenja tramvajske mreže do Malog Mokrog Luga, prema novom planu, nema ništa.
Naime, kako se vidi iz Plana detaljne regulacije (PDR) područja uz Bulevar kralja Aleksandra, između ulica Ustaničke i Partizanske, koji je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove stavio na rani javni uvid, predviđeno je smanjenje širine regulacije Bulevara kralja Aleksandra, u proseku pet do deset metara obostrano na obuhvaćenoj dužini oko 1.900 metara, piše eKapija.
Kako se navodi u dokumentu, reč je o planskom rešenju koje je planirano važećom planskom dokumentacijom, a koje do sada nije realizovano.
„Na ovaj način povećava se korisna površina blokova za mešovite gradske centre i umanjuje broj postojećih objekata ugroženih širenjem postojeće regulacije saobraćajnice (definisano važećim planovima)“, piše u PDR-u.
Planirana trasa Bulevara kralja Aleksandra je zadržana uz manje korekcije položaja njene osovine radi postizanja optimalne geometrije.
„Razvoj javnog gradskog prevoza putnika ovog prostora planira se u skladu sa razvojnim planovima Sekretarijata za javni prevoz prema kojima se ne planira nastavak tramvajske mreže duž Bulevara kralja Aleksandra ka Malom Mokrom Lugu“, navodi se.
Kao početno-završna stanica tramvajske mreže na ovom pravcu zadžava se stanica Ustanička.
„U skladu sa tim, saobraćajnica Bulevar kralja Aleksandra planira se sa profilom koji sadrži po dve saobraćajne trake, razdelno ostrvo i obostrane trotoare sa zelenilom. Linije autobuske mreže duž ove saobraćajnice se zadržavaju, a stajališta planiraju u okviru predviđenih niša“, piše u planu.
Saobraćajno rešenje sekundarne saobraćajne mreže u potpunosti je preuzeto iz važeće planske dokumentacije (sem ulice Bajdina, gde je korigovana osa saobraćajnice radi zadržavanja postojećeg objekta spratnosti P+8) uz planiranje dodatne veze Bulevara kralja Aleksandra sa Ulicom Narodnog fronta.
„Mešoviti gradski centri i stanovanje duž Bulevara kralja Aleksandra planirani su u najvećoj meri u skladu sa važećim planovima, odnosno zadržana su pravila građenja i urbanistički parametri koji su ovim planovima definisani“, navodi se.
Naručilac izrade plana je Služba glavnog urbaniste, nosilac izrade Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, a obrađivač Urbanistički zavod Beograda.
Rani javni uvid trajaće do 16. oktobra.
Početkom 2020. godine, Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd predložilo je proširenje tramvajske mrže na 11 deonica u ukupnoj dužini od 28,7 kilometara, a među njima je bila i trasa Bulevar kralja Aleksandra – Mali Mokri Lug, dužine 1.800 metara, podseća eKapija.
Deonica tramvajske mreže od Ustaničke do Malog Mokrog Luga ucrtana je i u plan šinskih sistema Beograda, koji je objavljen krajem 2021. godine.
BONUS VIDEO Odbornik Tatalović u Skupštini grada napao gradsku vlast zbog ugovora GSP-a o nabavci novih tramvaja