Plaćanje putem mobilnih aplikacija postaje sve popularnije, a jedna od najvećih prednosti koju ovaj metod nudi je veća sigurnost u odnosu na platne kartice ili keš. Jedna od vernih korisnica m-bank aplikacije je i Bojana N. Ona je ovim načinom plaćanja zamenila sve ostale, a najviše joj odgovara, pored bezbednosti, jednostavnost aplikacije, kao i to što ne mora da razmišlja o tome da li je zaboravila novčanik u stanu ili banka više ne radi pa ne može da plati račun.
Bojana je mesecima gledala svoje prijatelje koji koriste aplikacije za mobilno bankarstvo, koja uzima sve više maha u Srbiji. Upravo zbog toga je odlučila da i ona isproba apliakciju svoje banke.
Kako kaže, ona mesecima unazad nije otišla na šalter kako bi platila račun, a uspeva i da uštedi deo plate svakog meseca. Naime, jedan od njenih omiljenih funkcionalnosti u m-bank aplikaciji OTP banke jesu “Moje finansije”.
“Putem opcije ‘Ciljana štednja’ mogu da postavim cilj štednje. Na primer, ja štedim za putovanje, želim da odem na Kubu. Dakle, odredila sam cilj koji želim da ostvarim i rok za uštedu, a onda sam imala opciju da ta sredstva prenesem na štedni račun, jednokratno ili putem trajnog naloga, a iznos koji ću preneti – biram sama”, priča Bojana.
Kako Bojana nije imala štedni račun, otvorila je novi, takođe preko aplikacije, u segmentu “Digitalna banka”. Odabrala je da štedi u dinarima, ali mogla je da se odluči i za evre. Takođe, njoj je novac na ovom računu uvek dostupan za korišćenje.
Kada uz pomoć aplikacije uštedi novac za putovanje, Bojana planira da na isti način kupi i polisu putnog osiguranja, obzirom da je i to opcija. Kako planira putovanje sa suprugom i detetom, može da kupi polise i za njih.
Bojana priča da je shvatila da je aplikacija za mobilno bankarstvo savršena za nju, jer ne mora da bine o bezbednosti.
“Desilo mi se da nisam mogla da pronađem karticu, bila sam sigurna da sam je izgubila, a kako banka u tom trenutku nije radila, nisam mogla da odem u ekspozituru kako bih je blokirala. Međutim, uspela sam da uradim to preko m- bank aplikacije”, kaže nam Bojana.
Međutim, ona je shvatila da ipak nije izgubila karticu, već ju je samo zaturila u stanu. Srećom, aplikacija joj je omogućila da deblokira karticu.
Bojana je ipak, za svaki slučaj, promenila limit potrošnje za karticu.
“Mogla sam da postavim različite limite za istu karticu, zavisno od toga da li kupujem u prodavnici, na internetu ili samo podižem gotovinu na bankomatu, a kreirala sam i novi PIN kod”, kaže ona.
Pored svega, Bojana je shvatila da joj banka kroz aplikaciju nudi mogućnost da koristi digitalni novčanik umesto kartice ili keša. Koristi ga putem telefona, dok njen suprug to radi uz pomoć pametnog sata. Aktivirala je Google Pay uslugu kojom se mobilni telefon uz Mastercard® karticu „pretvorio“ u
mobilni novčanik i sva plaćanja su sada olakšana.
“U međuvremenu sam otkrila i druge pogodnosti aplikacije, kao što je ‘IPS skeniraj’ plaćanje QR kodom ili brzo slanje novca opcijom ‘Prenesi’. Takođe, mogu da
generišem i šaljem instrukcije za devizna plaćanja”, kaže Bojana.
Bojana sada razmišlja da podigne keš kredit, a kada “prelomi” i odluči se na ovaj korak, ni za to neće morati da ode u ekspozituru OTP banke, već će da podnese onlajn zahtev za mKeš kredit. Takođe, kompetna realizacija ovog kredita obavlja se onlajn, a odobreni iznos stiže na račun, zahvaljujući segmentu “Digitalna banka”.
“Ne moram da naglašavam koliko vremena uštedim zahvaljujući aplikaciji. Takođe, kada hoću da skeniram QR kod kako bih platila račun, to mogu da uradim i sa elektronskog, a ne samo papirnog dokumenta, što je odlično jer mi račun za telefon stiže na mejl. Mogu i detetu, koje inače studira u drugom gradu, brzo da pošaljem novac, putem opcije ‘Prenesi’. Samo sam registrovala ovu uslugu, treba mi broj telefona deteta – i to je sve”, objašnjava Bojana.
Bojana je oduvek htela da “dovede u red” kućni budžet, ali nije imala vremena da pravi tabele i prati troškove. Ipak, ona sada to radi, uz pomoć aplikacije koja joj daje automatski pregled plaćanja karticom, i to po kategorijama, dok ostale transakcije ona sama svrstava u ponuđene kategorije – hrana, restorani, putovanja, auto i slično. Ona takođe može da odredi limit potrošnje za svaku od kategorija.
Jednostavnost je stvar koja se Bojani možda i najviše dopada, zbog čega je svima preporučila korišćenje m-bank aplikacije. Čak, aplikacija je toliko jednostavna da je i njeni roditelji penzioneri koriste za plaćanje računa.
Pored toga što nema čekanja u redovima, ova zadovoljna korisnica kaže da joj se dopada što transakcije može da obavlja kad god, te ne mora da brine o radnom vremenu banke.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare