Šarl Leklerk
Šarl Leklerk; Foto: EPA-EFE/ALI HAIDER

Nova velika zvezda Ferarija i Formule 1.

Šarl Leklerk privlači sve više pažnju nakon fantastičnog početka sezone.

PROČITAJTE JOŠ

Na prvoj trci za Veliku nagradu Bahreina vozač Ferarija stigao je do maksimalnog broja poena, ne samo da je trijumfovao i tako osvojio 25 bodova nakon pol pozicije, već je imao i najbrži krug na trci (prvi put je vodio u generalnom plasmanu vozača Formule 1). Objavljeno je tada na sva zvona – Ferari se vratio. Njegov klupski kolega Karlos Sainc stigao je drugog mesta, pa je to bila prva dupla pobeda nakon dugo, dugo vremena.

Bila je ovo njegova treća pobeda u karijeri (prva za Ferari od 2019. godine i Velike nagrade Singapura), a najavio je da vozač iz Monaka može da se nada tituli prvaka sveta.

Druga trka u Saudijskoj Arabiji donela mu je drugu poziciju iza Maksa Ferstapena sa kojim od početka sezone vodi spektakularne borbe.

Trke Formule 1 možete pratiti na kanalu Sport Klub uz SBB ili ukoliko još uvek niste korisnik SBB usluga – putem EON aplikacije uz EON pakete van SBB mreže koji su dostupni preko bilo kog interneta u Srbiji. EON sport paket dostupan je za 799 dinara, bez ugovorne obaveze u narednih 30 dana

„Srećan sam. Poslednje dve godine su bile neverovatno teške za ekipu. Znali smo da ćemo imati veliku priliku, a ekipa je obavila sjajan posao u izgradnji ovog neverovatnog bolida. Počeli smo na najbolji način. Pol pozicija, pobeda, najbrži krug trke, prva dva mesta, nismo se mogli nadati boljem“, rekao je Lekler posle trke.

Pojasnio je i o čemu je razmišljao tokom trke.

„Trudio sam se da budem što pametniji, da kočim rano u prvoj krivini i u dva navrata je uspelo. Vratio sam svoju prvu poziciju i nerverovatno sam srećan što mi je to uspelo“, naveo je Lekler, misleći na veliku borbu za Maksom Verstapenom iz Red Bula.

Velika enigma je i da li je Šarl zapravo Lekler ili Leklerk. U francuskom jeziku se to završno „c“ ne čita, ali je sam više puta govorio da mu ne smeta da ga zovu Leklerk. Tako je za Francuze Lekler, dok je za sve ostale Leklerk.

Ferari konačno izgleda baš onako kako nas je navikao tim koji se uvek takmičio za trofej u Formuli 1, a ključan potez je bio potpisivanje petogodišnjeg ugovora sa Leklerkom. Tako je vozač iz Monaka postao prvi čovek u istoriji koji je dobio petogodišnje poverenje automobilskog giganta, takav ugovor nije dobio ni Mihael Šumaher, sedmostruki šampion sveta.

Foto: Tanjug / Maxim Shemetov, Pool via AP

Sa Saincom je ujednom i najmlađa postava u istoriji Ferarija.

Kao i svaki vozač Formule 1 počeo je kao vozač kartinga, od 2005. do 2013. godine je skupljao iskustvo u ovim trkama.

On je dugoročni projekat Ferarija jer je od 2016. godine član Akademije, prve trening sesije vozio je za Has. Osvojio je titulu 2017. godine u Formuli 2 i to ga je preporučilo da je vreme da dođe na najveću scenu.

Ima samo 24 godina i u italijanskom timu veruju da bi mogao da bude jedan od najuspešnijih vozača u istoriji.

Karijeru u Formuli 1 počeo je u Zauberu, a već u ti za Veliku nagradu Azerbejdžana postao je drugi vozač iz Monaka koji je osvojio bodove. Od 2019. godine vozi za Ferari gde je zamenio Kimija Raikonena, šampiona sveta iz 2007. godine.

Dugo se šuškalo da ima dete, ali to nikada nije zvanično i potvrđeno. Zabavlja se sa Šarlot Sin, koja je ćerka Emanuela koji je menadžer najstarije kompanije za zabavu u Monaku, a počeli su da se zabavljaju 2020. godine.

Svaki put kada pobedi ne pobeđuje samo za sebe. Od jula 2015. godine vozi u čast svog mentora i kuma Žila Bjankija koji mu je bio kum. Bjanki je doživeo strašnu nesrećnu na trci za Veliku nagradu Japana 2014. godine, a gotovo godinu dana je proveo u komi.

Bila je ovo jedina smrt vezana za Formulu 1 od 1994. godine kada je poginuo legendarni Ajrton Sena. U njegovu čast je na trci za Veliku nagradu Monaka 2019. godine nosio dizajn Bjankijeve kacige na jednog strani, a na drugoj dizajn kacige njegovog oca (preminuo 2017. godine). Bjanki je imao samo 25 godina, vozio je na 34 trka Formule 1, a zauvek je iz upotrebe povučen broj 17 njemu u čast. Leklerk je poručio da ga je ovo samo „učinilo jačim kao osobu i kao vozača“ i da je bilo „neverovatno teško“ nositi se sa tim.

Danas je jedan od najuspešnijih vozača i procenjuje se da zarađuje oko 12 miliona godišnje.

Sa ostalim vozačima ima sjajan odnos, pre svih sa Pjerom Gaslijem sa kojim je zajedno odrastao (znaju se od šeste godine), ali i sa Maksom Ferstapenom i Estebanom Okonom sa kojima se često takmičio u detinjstvu.

Leklerk sada želi da napravi svoj trag, ali na svoj način. Formula 1 je dobila dugo čekanu veliku zvezdu.

#social-embed_0

BONUS VIDEO Bitka Šarla Leklerka i Maksa Ferstapena za prvo mesto

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook, Twitter, Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar