Foto: Profimedia

Zvuk motora, škripanje i miris benzina postao je odavno otrcani kliše, ali i dalje nekako najbolje očarava utisak koji mogu da pruže trke motora.

A došlo je vreme za novu sezonu koja bi mogla da pruži zabavu luđu nego ikad.

I dok čekamo da trke krenu, hajp je svakako na maksimumu i dugo nije bio ovakav pred početak bitke za titulu u Moto GP šampionatu.

PROČITAJTE JOŠ

kada u subotu u ranim jutarnjim satima u Maleziji od 9.00 bude krenula sprint trka, sve oči će biti uperene u dve osobe na stazi.

Frančesko Banjaja i Mark Markez kreću u sezonu kao kolege, na istim moćnim crvenim Dukatijima, ali osim slova ugovora ništa tu neće biti timski.

Ovo će biti obračun koji se verovatno čekao i godinama, a deluje da je tajming nikada bolji i da su se zvezde konačno poklopile da gledamo istorijsku borbu za titulu.

Biće to sudar dvojice najboljih vozača 21 veka, a kada je reč o Markezu i titulama i jednog od najvećih vozača svih vremena.

Dugo je Španac bio nezaustavljiva sila i ređao titule na Hondi, da bi onda padovi i povrede uz potonuće japanskog giganta udaljilo Markeza sa vrha na koji je zaseo Peko Banjaja i uzeo dve titule, a malo je falilo da prošle sezone veže i treću.

Sve ove godine gurana je priča o njihovom rivalstvu i zaista je u pojedinim momentima bilo spektakularno gledati njihove obračune na stazi. A deluje i da je obojici stalo da nadmaše jedan drugog.

Ipak, sve ove godine se nije desilo da obojica budu u idealnim uslovima i idealnom momentu.

Foto: Profimedia

Sada je konačno došlo vreme i za to.

Markez posle nekoliko godina konačno ima sjajan motor i na testiranjima je delovalo da je spreman za novi napad na titulu. Banjaja sa druge strane nije briljirao, ali je ovo njegov tim i njegov motor i jasno je da nas čeka spektakularna borba za titulu ovog dvojca koju slobodno možemo nazvati crvenim usijanjem i bitkom dvojice superheroja ovog sporta.

A šta je sa ostatkom karavana i zvaničnim šampionom?

Iako je Horhe Martin prošle sezone pokazao da fabrički motor nije garancija za titulu i da je sve manji jaz među timovima, pitanje je da li neko može da se umeša u bitku dva superstara za titulu.

Za početak i sam šampion to ovoga puta teško da može da uradi. Prvo, promenio je ekipu i prešao na prošle godine jako dobru Apriliju, drugo jer zbog povrede neće voziti prvu trku sezone, a možda i još neku i pitanje koliko će mu vremena treba da pronađe formu i navikne se na novi motor koji nije stigao ni kako treba da istestira.

Zato je možda realnije očekivati da pretnja Dukatiju ove sezone bude njegov timski kolega Marko Beceki. Popularni „škorpion“ je mnogo puta pokazao d ase ne boji žestokih bitaka, a sada će imati i odličan motor i treba pažljivo voditi računa i o njegovoj vožnji.

Osim Becekija, glavna pretnja će biti supertalentovani Pedro Akosta. Ajkula od ove sezone vozi na sve boljem KTM-u i ima sve uslove da se nađe u samom vrhu. Da li će biti dovoljno za titulu, teško je reći, ali da će biti pretnja, to nema dilema.

Foto: Profimedia

Isti motor će voziti i Bred Binder koji je pokazao prethodnih godina da stalno napreduje i tražiće svoje prilike makar za postolja i neku pobedu.

Uz to, ne treba zaboraviti činjenicu da se u drugom timu KTM – Teh3 nalaze Enea Bastijanini i Maverik Vinjales, koji imaju svoje želje za dokazivanjem. Vinjales juri ozbiljno dostignuće, a to je da postane prvi koji je pobedio na motociklima četiri različita proizvođača. Do sada se našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja kao vozač Suzukija, Jamahe i Aprilije.

U senci pomenutih trkača stoje do pre nekoliko godina dve najjače ekipe Jamaha i Honda koji traže način da se vrate u vrh.

Jamaha je mnogo promenila u rukovodstvu ali su tu i dalje bivši šampion Fabio Kvartararo i Aleks Rins, a deluje da su napredovali sa motorom u odnosu na prošlu sezonu.

Tu je i Honda, koja je još pre Markesovog odlaska izgubila svoj put, ali je napravila određene pomake tokom testiranja, što se videlo po izdanju kako Đoana Mira, tako i Luke Marinija.

Ipak, daleko su od realne borbe za sam vrh i pitanje je samo da li mou povremeno da je zakuvaju.

Od ove sezone u šampionatu više nema ekipe Suzuki, a veliak promena je i da Pramak za koji je prošle godine vozio šampion Horhe Martin neće više koristit Dukati, već su prešli na Jamahine motore.

Ali ono što je jasno, čeka nas ludnica već od starta i potenicjlano jedna od najboljih sezona u novijoj istoriji.

Zato se vežite jer je vreme da poletimo.

BONUS VIDEO

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar