Ako vam se dopala serija "Adolescence" koja je trenutno najgledanija na Netflix-u u Srbiji, ali i celom svetu, filmski i televizijski kritičar Deda Milorad napravio je spisak serija koje treba da pogledate posle četvrte i poslednje epizode "Adolescencije".
U tekstu „14 serija koje treba da pogledate ako vam se dopao Adolescence“ Deda Milorad piše da ako ste željni sličnih serija koje se bave „moralnom sivom zonom“ i društveno-porodičnim kolapsom, predlaže sledeće naslove.
Serija “When They See Us” je istinita priča o pet dečaka uzrasta od 14 do 16 godina iz Njujorka. Priča smeštena u 1989. godinu prati nesrećan događaja koji se odigrao u Central parku. Triša Mejli, uspešna poslovna žena, kao i svake večeri uputila se utabanom stazom za džogiranje. Za razliku od svih prethodnih večeri nije postigla željenu minutažu u trčanju i nije se vratila kući. Brutalno je napadnuta, izudarana, silovana i ostavljena da umre.
Dečaci koji su se nesrećnim spletom okolnosti našli u blizini mesta zločina, iako nisu imali nikakve veze sa njim, odveni su u policijsku stanicu. Maltretirani su, kažnjavani i naterani da prizanju krivicu. Jusef, Kori, Kevin, Rejmond i Antron se ne poznaju, nisu čak ni bili zajedno u Central parku, ali ih je policija surovim metodama ucene i psihološke torture ubedila da im je bolje da priznaju napad i slovanje nesrećne žene jer će jedino tako moći da se vrate svojim domovima i porodicama.
Serija “Chloe” počinje scenom u kojoj Beki zaluđeno gleda u profil svoje nekadašnje drugarice Kloi. Osim 20GB potrošenog interneta u uhođenju, bolesne majke i srednje žalosnog posla zamenice sekretarice nema za šta da se uhvati. Kada malo bolje razmisli i drvo bi se sasušilo do njenog dodira. Kada jednom slaže da je neko drugi i shvati da može da beskrajno laže i ne bude uhvaćena, čak u najmračnijoj igri stvari postaju veoma komplikovane i veoma mračne.
Život javne tužiteljke Nevene Murtezić (Jasna Đuričić) možda bi bio još jedan izlizani televizijski kliše da majka, žena koja želi razvod od nezrelog supruga i tužiteljka za čijim vratom dišu političke i najmutnije društvene strukture do najsitnijih detalja nije komplesna slika i prilika gotovo izumrle karaterne vrste žena na ovim prostorima. Voljna i željna da učini sve za svoje dete, spremna da navigira majstore koji nikako da joj izađu iz stana i obaveze, svesna da mužu nema pomoći, a opet ima još uvek ima snage da se izgovori reč “zakon” i da veruje u njega kao pravni stručnjak u sistemu u kojem je temelj truo do te mere da ljudi sami propadaju, Nevena još uvek veruje da se “kriva Drina” može ispraviti.
Od “ja znam svoje dete kad mi kaže – zdravo, jer znam kakav mu je bio ceo dan”, do “jebite se obojica (muž i sin)”, kratak je put. Zupčanik koji seriju “Znam kako dišeš” stavlja u pogon je samoubistvo dečaka čiji roditelji po svaku cenu žele krivca. Koja je namračnija muka naterala dete da se baci s krova zgrade? Moralno posrnula debata o temi zlostavljanja i šta je zapravo emotivno, a šta fizičko zlostavljanje otvara se kao špil karata i na svakoj od njih su lica glavnih aktera priče.
Taman kad pomislite da ste videli sve što postoji od sudskih drama, belgijski “The Twelve” (De Twaalf) kreatora Bert Van Dila i Sane Nujens strpljivo i nežno drži za ruku gledaoce dok ih uvodi u sudnicu gradića Gent. Pravosudni sistem, koji do sada nije ovekovečen na malim ekranima, obavezuje pozvane građane da sistemom nasumičnog odabira budu deo porote. Ukoliko sudija izvuče vaše ime iz kutije, vaše poslovne, profesionalne, porodične i lične obaveze su sekundarna stvar jer ste dužni da mirno sedite na suđenju i presudite kontroverznom slučaju Fri Palmers koja se sumnjiči za ubistvo prijateljice Brišće i dvogodišnje ćerke Roš. Ova tužna žena sa pogledom očajnika koji je sve izgubio mirno sedi, dok svedoci iznose prljav veš i valjaju je u blatu koje menja slučaj od suđenja do suđenja. Koliko porota zna o slučaju, na samom početku ništa, toliko će i publika znati. Kako vreme bude odmicalo i kad detalji istrage udare od sto, udarac vilicom od patos je neminovan jer “The Twelve” bez trunke pretencioznosti dovodi u pitanje moralne odluke osobe kojoj se sudi, i onih koji joj sude.
Serija “Unbelievable” kutija u prvih sat vremena ima pitanje za gledaoca – Je l veruješ u priču osamnaestogodišnje Meri Adler?
Kaže da je silovana. Ova sičušna devojčica. Da, ona. Znaš, ona je siroče. Trenutno je u Centru za podršku ljudima koji su odrastali unutar hraniteljskih porodica. Mora da se pridržava pravila Centra da bi joj obezbedili krov nad glavom i posao. Sad je punoletna i vreme je da život preuzme u svoje ruke, više nije dete, iako tako izgleda. Mada, kao dete je patila o neobuzdane potrebe za pažnjom. Na tuđim rođendanima je gasila svećice umesto slavljenika, igrala je zavodljivo u parku pred drugom decom i roditeljima, znala bi i da manipuliše situacijom kako bi drugi obratili pažnju na nju. Je l smo ti rekli da je silovana? Ona tako tvrdi. Hajde da je nateramo da što više puta ponovi svoj iskaz i da vidimo da li će priča svaki put biti ista. Opa, vidiš nije. Opa, sad povlači ono što je rekla. Je l veruješ u priču Meri Adler?
Ceo spisak sa 14 serija pročitajte OVDE.