igra
Učenje kroz igru; Foto: VILLAREAL / BSIP / Profimedia

Najbezbriznižiji perod života ispunjen je igrom i zabavom. U igri deca provode najviše vremena i kroz nju najbolje upoznaju svet oko sebe. Zbog toga je igra najbolji način da deca steknu nova znanja, bez obzira na njihov uzrast.

Edukatori i pedijatri preporučuju da se učenje kroz igru primenjuje na sve oblasti dečijeg života, jer se tako najbolje razvija široki dijapazon sposobnosti. Roditelji koji žele da njihov mališan savlada engleski jezik se mogu koristiti istim principom. Ovakav način učenja rado primenjuju i škole engleskog jezika koje među svojim polaznicima imaju klince i klinceze.

Zašto učenje kroz igru daje najbolje rezultate kod dece mlađih uzrasta?

Kada je u pitanju učenje engleskog jezika , ono se ne može započeti prerano. Ipak, u zavisnosti od uzrasta dece, način rada se mora prilagoditi njihovim interesovanjima i kognitivnim mogućnostima. Ovo je naročito tačno kada su u pitanju deca najmlađih uzrasta, koja jako brzo uče, ali zadržati njhovu pažnju na određenu temu može predstavljati izazov. Zbog toga su najmlađima primerene igre koje će ih zainteresovati dinamikom, bojama i oblicima. Takva igra će najbolje odgovarati deci koja usvajaju maternji jezik, jer će u isto vreme obogaćivati svoj vokabular i na engleskom jezuku. Učenje kroz igru prilagođeno najmlađim uzrastima prvenstveno se bazira na usvajanju pojmova i njihovo dugoročno pamćenje.

Stariji polaznici kurseva engleskog jezika uživaju u izazovima

Starija deca pokazuju više interesovanja za igre koje od njih zahtevaju da se kreću i budu fizički aktivna. Zbog toga se i njihovo učenje kroz igru treba koncipirati oko zanimljivih zadataka i izazova. Tako su deci malo starijeg, predškolskog uzrasta primerene igre asocijacija, društvene igre ili igre memorije. Ovakav način učenja podstiče mališane da razvijaju svoje kognitivne sposobnosti i da se takmiče sa svojim vršnjacima na zdrav način. Učenje kroz igru koja pred dete postavlja izazov ne mora se završiti na času engleskog jezika. Većina ovakvih igrara predstavlja i sjajnu zabavu za celu porodicu, pa na ovaj način roditelji mogu slobodno vreme sa detetom provesti kvalitetno, direktno učestvovati u njegovoj edukaciji, ali i obnoviti svoje znanje.

U društvu deca brže napreduju

Osim što u detetu budi želju da pokaže svoje znanje i sposobnosti, učenje kroz igru u društvu vršnjaka pozitivno utiče na napredak deteta. Zbog toga škole engleskog jezika za najmlađe polaznike organizuju rad u malim grupama, u kojima se deca dobro zabavljaju i uče jedna od drugih. Uz to, ovakav način rada čini da se dete raduje odlasku na svaki čas i ne doživljava učenje engleskog jezika kao obavezu, već kao priliku da provede vreme sa svojim drugarima. Takođe, ove kolektivne igre se lako mogu preneti u park, na igralište ili u porodična okupljanja, pa dete može učiti na jednostavan način i napredovati brzo i bez prevelikog truda.

Knjige otvaraju granice novih svetova

Školarci od najnižih razreda uče da vole knjige i čitanje, što se lako može primeniti i na učenje engleskog jezika. Zahvaljujući sve većem broju dece koja jezik počinju da uče od „malih nogu“, u svim bolje opremljenim knižarama se može pronaći literatura najšire tematike na engleskom jeziku. Ukoliko školarac voli da čita stripove, uživaće u njihovim izdanjima na engleskom jeziku. Ako mu se više dopadaju edukativne knjige ili enciklopedije, roditelji mogu pronaći i takva izdanja. Čitajući i učeći o stvarima koje ga zanimaju na engleskom jeziku, dete će obogaćivati svoje znanje i i samo postati svesno koliko mu znanje jezika može pomoći da obogati svoju svakodnevicu novim sadržajima.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar