Odgovor koji možda nije očekivao.
Reddit je neretko prostor na kojem se dele intimni problemi i traže saveti ili objašnjenja, a post jednog korisnika nedavno je izazvao dosta pažnje. Pitanje je prvenstveno upućeno devojkama.
„Radim kao vozač kamiona u Belgiji, po struci sam ekonomista. Imam profil na Tinderu i Badoo, uđem ponekad i probam da ćaskam sa nekom devojkom. U većini slučajeva čim im kažem da radim kao vozač kamiona komunikacija prestaje istog trenutka. Interesuje me vaše mišljenje o ljudima koji rade ovaj posao. Iskren da budem sada i kad bi me zvali da radim u banci u Srbiji ne bi prihvatio, ovde imam jaku platu i vrlo uskoro ću imati svoju firmu. Među šoferima ima ljudi sa fakultetom, bivši profesori, popovi itd. Naravno da ima svakakvih budala, ali ne razumem da žene čak i ne daju šansu za bolje upoznavanje. Ispada da je bolje biti i neradnik nego vozač kamiona“, požalio se.
Na odgovore nije morao puno da čeka, mada su se momci prvi javili sa savetima.
Uglavnom se svode na to da „umesto da joj kaže da je vozač kamiona, kaže da se bavi logistikom i da je dobavljač za xyz“; ili „koordinator transporta i logistike za velike međunarodne firme koje shipuju svoj product – svi danas moraju imati fensi šmensi nazive zanimanja; ili „specijalista za visoko-gabaritni transport“ ili „Profesionalni timster (teamster)“ – bitno je samo biti kreativan, još bolje zvuči na stranim jezicima“.
Drugi misle da se upravo na taj način obezbeđuje od devojaka kojima je samo to bitno.
„Pa meni je to korektno sa njihove strane, barem znaš da te ne želi, zamisli da te zavlaći par meseci, ti se zapucaš kao mlad majmun i onda ode od tebe – mogao bi samo iz tog istog kamiona da skočiš na glavu dok si u pokretu… Ili zamisli da voziš mečku od 100k – ne bi znao je l više voli zvezdu na haubi ili tebe“, objasnio mu je jedan korisnik.
Međutim, u odgovorima devojaka se ponavlja jedan drugi problem s profesijom koju je izabrao, a koji uopšte nema veze sa statusom, zvanjem, platom, niti eventualnim predrasudama o vozačima kamiona koje su neki pomenuli. Odsutnost – koju većina nije spremna da prihvati, posebno kad gleda na „duže staze“.
„Ja lično ne bih volela da moj budući muž bude većinu vremena na putu, poslu. Moj otac se bavi ceo život sličnim poslom i uvek mi je nedostajao, propuštao rođendane i važne trenutke. Tako da ne bih volela da moja deca prolaze kroz isto.“
„Nemam ništa lično protiv vozača kamiona, smatram da je to pošten posao, ali lično ne bih mogla da zamislim vezu iz prostog razloga jer je priroda tog posla da on često nije tu. Maltene bih imala vezu na daljinu i meni to lično ne odgovara. Postoje žene koje mogu, znam devojku kojoj je verenik mornar pa je po 6 meseci na moru i evo ih 10 godina izguraše.“
„Sigurna sam da postoje i nenormalne devojke koje sa visine gledaju na to zanimanje, ali mislim da je većini devojaka najveći problem daljina. Džabe meni i da si milijarder ako ja treba da gledam u pasulj kad ćeš da odeš na put i kad ćeš da se vratiš, plus da te nedeljama ili mesecima u cugu ne vidim i pitanje je koliko možemo da komuniciramo ako ti voziš po ceo dan. Srećno u svakom slučaju.“
„Verujem da takav stav proizilazi iz predrasude da vozači kamiona rade to jer ne znaju ništa drugo tj. nisu školovani. Iako danas to nije tako i zna se da zarađuju daleko više od ljudi sa fakultetom. Što se tiče aplikacija za dejtovanje, nemam iskustva jer ih nikad nisam koristila. Ali pretpostavljam da jedan od razloga za prekid komunikacije može biti taj što često ne bi bio tu za viđanje sa njima? Što se tiče opcija za vezu a ne za šeme i slično, javlja se isti problem i lično ne bih prolazila kroz vezu na daljinu sa nekim koga sam tek upoznala i sa kojim nemam priliku da provodim vreme često. (Govorim kao neko ko je sa sadašnjim mužem bio u vezi 2 godine na daljinu, ali smo se uveliko znali kad smo počeli vezu i viđali smo se svaki vikend nekako. Teško je održati ako se u startu ne poznajete). Inače smatram da je bolje da je vredan šta god radio nego neradnik jer sam ja radoholičar i ne bih mogla sa nekim neradnikom da petljam.“
„Mislim da nije za većinu devojaka do „titule“, nego već do toga da vozači kamiona često putuju i onda se čini to malo nezgodno za početak neke veze… Ja znam par žena čiji su muževi vozači kamiona, ali svi ti muževi su krenuli da se bave tim već kad su bili u ozbiljnoj vezi/braku sa tim ženama i onda je nekako lakše. Ovako, većina devojaka neće na početku veze da čeka dve nedelje da te vidi. Mislim to je moje mišljenje kao žensko, ali naravno svako ima svoje.“
„Ne znam kako bih ti ovo rekla, a da se ne naljutiš. Ne poznajem nikoga ko vozi kamion u Evropi, ali na osnovu onoga što sam videla na putevima, tipa granice, benzinske pumpe i slično, nijedan od tih ljudi u „belim“ tregericama, papučama i čarapama, sa peškirom oko vrata i golim ribama na zidovima kabine mi nije delovao kao potencijalni muž. Štaviše, vrlo sam prijatno iznenađena tonom kojim pišeš ovde. Meni lično svaka pomisao na upoznavanje nekog potpunog stranca sa interneta diže anksioznost na 500, tako da ne mogu da se stavim u kožu devojaka koje koriste dejting aplikacije, ali pored opcija koje su ti ljudi već naveli, pada mi napamet da žene misle da si samo u prolazu ovde i uz predrasude koje sam ti navela da idu uz kamiondžije, jednostavno ne žele da se bakću. Nadam se da nisam bila previše gruba, svakako mi to nije bila namera.“
„Iskreno ne bih bila sa nekim ko je vozač kamiona u inostranstvu samo zato što sa tim poslom porodica mnogo trpi, a meni je porodica na prvom mestu. Posao je lepo plaćen, ali traži dosta odgovornosti. Imam par ljudi u familiji koji su kraće vreme bili vozači kamiona i mnogo je tu brige plus propuštenih događaja. Nemoguće je imati neki zdravi ritam života… Nezamislivo mi je da sutra partner ne spava noću pored mene nego da ja tu brinem gde je i kako je svake sekunde. Možda je glupo, ali meni to mnogo znači. Menadžerisanje kompanije koja se bavi transportom je nešto drugo.“
Ipak, možda i ima žena koje ne bi imale problem s tim, a jedan od saveta je i da na svom profilu otvoreno napiše da je „ekonomista koji je srećniji kao vozač kamiona“ – pa da vidi.
***
Bonus video: Srpski kamiondžija o 40 dana potucanja po ukrajinskim skloništima
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare