Statistika pokazuje da broj ljudi koji slušaju podkaste raste širom sveta i tim povodom su istraživači iz Australije rešili da ispitaju koje odlike krase ove ljude. Pored toga, podaci su upoređeni i sa osobinama korisnika društvenih mreža na osnovu velikih pet osobina ličnosti.
Studija je obuhvatila 300 ljudi, od kojih je 240 slušalo podcaste. Glavni zaključci su da njih motiviše intelektualna radoznalost i otvorenost prema novim informacijama. Iako kod njih nije zabeležena želja za pripadanjem nekoj grupi, nisu povezani ni sa osećajem nezavisnosti.
Prethodne studije sprovedene u SAD pokazale su da ljudi slušaju podcaste kako bi se zabavili ili pronašli nove informacije, što se delimično poklapa i sa novim rezultatima.
A kakav je odnos sa korisnicima društvenih mreža?
Oni su, takođe po prethodnim istraživanjima, najčešće povezani sa željom za pripadanjem nekoj zajednici, pa makar i virtuelnoj.
Po velikih pet osobina ličnosti (otvorenost, savesnost, ekstrovertnost, saradljivost i neuroticizam), oni su najviše neurotični, dok su ljudi koji slušaju podcaste najviše otvoreni, piše Insider.
I ostale crte ličnosti su uzete u obzir prilikom istraživanja, a sveukupno gledano, muškarci će pre slušati podcaste od žena, ali nema podataka o rodno neutralnim ili transrodnim osobama, na primer.
Motive za slušanje podcasta su definisali sami ispitanici, tako da zaključke ipak treba uzeti sa rezervom.
***
Bonus video: Podcast DLZ i Jovo Bakić – Odbrana i poslednji dani!
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: