Stručnjaci upozoravaju da parkiranje na asfaltu ili metalnim rešetkama kada je duži vremenski period toplo vreme može imati neželjene posledice, jer visoke temperature mogu oštetiti gume. Umesto toga, vozačima se savetuje da vozila ostave u hladu kako bi zaštitili gume.
Nepažnja tokom ekstremnih vrućina može dovesti do ozbiljnih oštećenja, što sa sobom nosi velike bezbednosne rizike.
Stručnjaci sa portala „MoneySuperMarket“ objašnjavaju: „Vruće površine u kontaktu sa gumama mogu izazvati zračenje toplote i brzo širenje vazduha unutar gume. Pošto asfalt i metalne površine tokom letnjeg sunca mogu dostići i preko 50 °C, najbolje je parkirati u hladu, na šljunku ili na svetlijim površinama.“
Oni ističu da ovo nije jedina navika u parkiranju na koju treba obratiti pažnju. Vozačima se savetuje da po vrućini nikada ne ostavljaju točkove potpuno okrenute na jednu stranu, jer to stvara nepotreban pritisak na bočne zidove gume. Taj dodatni stres može, naročito na visokim temperaturama, dovesti do zamora materijala i pucanja gume.
Takođe, parkiranje na trotoaru može izazvati „prerano habanje“ guma. „Osim što ometa pešake, tokom toplotnog talasa neravnomerno opterećenje točkova znači da jedna strana automobila nosi veću težinu i dodatno pritiska gumu, što se na vrućini još više pogoršava i može izazvati prerano habanje,“ dodaju iz MoneySuperMarket-a.

Stručnjaci iz kompanije Motorway takođe upozoravaju da vrućina može ozbiljno uticati na stanje guma. „Kada je vreme toplo, važno je obratiti pažnju na gume, jer ekstremna vrućina može povećati pritisak vazduha i dovesti do prevelikog naduvavanja, pa uvek proverite pritisak kako biste izbegli rizik od pucanja gume.
U isto vreme, dobro je pregledati gume i proveriti da li postoje mehurići ili pukotine koje bi se na vrućini mogle pogoršati, kao i stanje šare, kako biste bili sigurni da guma može da obezbedi dobro prianjanje na putu kada je vreme toplije,“ poručuju iz Motorway-a.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare