„Pariski život“ Žaka Ofenbaha vesela je i brza, kankanovska opereta koja prati glavne junake Raula i Bobineta, dvojicu bonvivana, zavodnika i suparnika. Njihova koplja se lome oko glumice i kokete Metele. Tu su još likovi Barona, Baronice, Brazilca Hozea, posluge dva glavna lika, otkriva eksluzivno za „Novu“ reditelj Robert Bošković, radnju nove predstave u Operi i teatru Madlenianum.
Šarmantnom i multitalentovanom Robertu Boškoviću prva profesionalna predstava bila je „Isus Hrist Superstar“ reditelja Vlada Štefančića. Tako je počela, kako kaže, njegova ljubav prema tripl trep, glumac koji mora zna da peva, pleše i sve stavi u jednu emociju.
– Predivan je osećaj kada napravite dramske scene, a onda na to dolazi koreografija, igrači, hor… Kad emocija bude podvučena muzikom, pesmom, plesačima i statistima, nema lepše stvari i to ćemo opet gledati u „Madlenijanumu“ – rekao nam je Bošković.
Sa operetom „Pariski život“, dodaje, veruje da će dići Beograd na noge, kao što je to najavila i Madlena Cepter za naš portal na Dan ove ustanove kulture. Ona je tada rekla da joj je najveće zadovoljstvo što je publika prihvatila operetu koja je njen omiljeni žanr a nije zaživeo na našim prostorima. Ovo delo je retko izvođeno i u svetu, a kod nas je premijerno prikazano davne 1967. u Srpskom narodnom pozorištu.
– Tražili smo prava da dobijemo kan-kan iz Ofenbahovog „Orfeja u podzemlju“. Učestvovaće veliki ansambl, orkestar će voditi maestra Vesna Šouc. Radiće i moja ekipa iz Hrvatske, imaćemo mlade igrače, biće tu oko 20 solista i hor. To je već nekih šezdesetak ljudi. Glamurozno, raskošno, raspevano – otkriva nam Bošković, rođeni Dubrovčanin s adresom u Zagrebu, koji već četvrti projekat stvara u Beogradu.
Opera i Teatar Madleninum uvek radi audiciju za svoje predstave, pa će tako biti i ovog puta i to za jedanaest pevačkih uloga, četiri dramske, 14 članova hora i šest plesačkih parova.
– Audicija za profesionalne umetnike, glumce, pevače, igrače, biće raspisana 1. aprila, nije šala. Već 12. maja počinje prvi od tri krugova za izbor učesnika. Sklapamo ponovo divan tim umetnika kao što se to izrodilo u „Veseloj udovici“, koja je progašena za jednu od pet najbolji prestava u sezoni 2019/2020. godine – s ponosom ističe naš sagovornik.
U originalu opereta je ima pet činova, negde se izvode tri, a u Madlenijanumu će biti u četiri čina, kako se najčešće i izvodi u svetu. U predstavi će biti, kako kaže Bošković, tri genijalne scenografije, koreografije u vazduhu…
– U maju počinjemo pripreme a premijera je 1. oktobra za otvaranje sezone 2022/2023, eto i to da vam otkrijemo ekskluzivno. Biće dosta pesme, igre i smeha, i ne skrivam radost što mogu opet da radim u Beogradu – naglašava Bošković.
Predstavu radi proverena ekipa na čelu sa našim sagovornikom, koji je sa dramaturgom Igorom Weildlich-om dopisao neke uloge koje donose dinamku operete. Scenograf je Vesna Režić, kostimograf Duška Nešić, a ko će biti nosioci uloga saznaćemo nakon audicije.
I glumac i režiser
– Gluma je moja prva ljubav, ali kasnije sam magistrirao pozorišnu režiju, kojoj sam sve više posvećen posebno u Srbiji i Sloveniji. Sigurno se nikad neću prestati baviti glumom, a ovo je već sedma, osma godina da režiram, uglavnom muzičke komade, a na HRT emisije poput „Zvijezde pjevaju“, „Dora“… Kada režiram, dođe trenutak kada poželim da se popnem na scenu i zaigram s ansamblom. Jednom sam probao da režiram i glumim u isto vreme i to nikada više ne bih napravio, strašan je stres – istakao je Robert Bošković.