Izložba “The Arrangement(s)” biće zatvorena u subotu, 24. avgusta u 20 časova, završnim performansom Marine Marković u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu.
Serijom radova “The Arrangment(s)” Marina Marković otvara pitanje pozicija moći koja dolazi od spolja, inskripcija koje se upisuju u žensko telo, istina koje se nameću, značenja u nastajanju. Ona svakim novim “upisivanjem” na kožu kao mesto kontakta, susreta i “mesto gde se delovanje, sloboda izbora i individualno osnaživanje spajaju sa pritiscima kulturne moći i tenzijama društvene/personalizovane kontrole” (Faber). Marina ponovo uspostavlja domete pregovaranja, otvara novi dijalog, ostvaruje novi dogovor, i preispituje granice ali i ulogu pojedinca u restrukturiranju, reformulisanju i transformaciji struktura i disrupciji pozicija moći. Kustoskinja izložbe je Teodora Jeremić.
Završni performans podrazumeva tetoviranje preostalih tekstova, čime se finalno zatvara “teorijski kavez” na Marininom telu. Uz tekstova Ješe Denegrija, Metju Lelijevra, Lukrecije Nard i Danijela Kapre čiji delovi tekstova su ispisani u prethodnom performansu, ovom prilikom na Marininom telu biće ispisan tekst francuske umetnice ORLAN u činu podrške i saradnje ove dve umetnice.
Čuvena francuska umetnica ORLAN, na poziv umetnice Marine Marković i Muzeja savremene umetnosti, boraviće u Beogradu kao posebna gošća projekta “The Arrangment(s)”, čiji su dolazak omogućili Francuski institut u Srbiji i Fakultet za medije i komunikacije.
U subotu 24. avgusta pre završnog performansa Marine Marković u Salonu MSU, umetnica ORLAN održaće predavanje o razvoju svoje prakse i upoznati domaću publiku sa svojim dosadašnjim radom. Predavanje će biti održano u prostoru Muzeja savremene umetnosti na Ušću u sali Miodrag B. Protić sa početkom u 17 časova.
ORLAN je jedna od najpoznatijih francuskih umetnica međunarodnog ugleda. Njen pristup ne može se vezati za jedan materijal, tehnologiju ili umetničku praksu; svoj izraz pronalazi u polju skulpture, fotografije, performansa, video zapisa i video igara kao i kroz proširenu stvarnost i veštačku inteligenciju i robotiku (kreirala je robota po svom liku koji govori njenim glasom), koristeći naučne i medicinske tehnike i biogenetiku. Sve navedeno su za nju samo sredstva; Ideja je ono što preovlađuje, a materijalnost je prati.
Ona koristi sopstveno telo kao medij, sirov materijal i vizuelnu podršku za svoj rad. Njeno stvaralaštvo se odvija kao „javna debata“. ORLAN je ključna figura body arta i „carnal arta“, kako je definisala u svom manifestu iz 1989. godine. Posvećenost i sloboda su integralni deo njenog rada, ona se u svom celokupnom stvaralaštvu zalaže za inovativne, istraživačke i subverzivne pozicije. ORLAN narušava konvencije i „ready-made thinking“. Protivi se prirodnom determinizmu, socijalnom i političkom, kao i svim oblicima dominacije, muške supremacije, religije, kulturne segregacije, rasizma, itd. Njena provokativna umetnička dela, koja su uvek prožeta humorom, često parodijom ili čak groteskom, mogu šokirati jer narušavaju unapred uspostavljene norme.
ORLAN je osvojila nagradu E-reputation, što je označava kao najposmatraniju i najpraćeniju umetnicu na internetu. Godine 2020, ORLAN je postala predsednica organizacije Hundred Heroines (London).
Bonus video: Ekološki performans koji je privukao veliku pažnju: Srednjoškolci prodaju zagađen vazduh u Boru