Izložba slika "Deca loših uzora" beogradskog umetnika Petra Mošića biće otvorena u petak, 29. septembra u 19 časova u galeriji N.EON.
Ciklus dela „Deca loših uzora“ zasniva se na slikama i crtežima koji su nastali u poslednje dve godine i predstavljaju reakciju umetnika na današnje vaspitanje, obrazovanje i ponašanje dece i omladine, a delimično je inspirisano ličnim iskustvom Petra Mošića tokom odrastanja.
– Društvena angažovanost se podrazumeva kada govorimo o savremenoj umetnosti. U vremenu u kojem živimo, postalo je imperativ da umetnik ima misiju, svrhu i precizan cilj. U svoje delo mora uneti sve simbole kojima će pokušati da animira posmatrača, ali i da ga suoči sa ponekad neprijatnim društvenim pojavama. Umetnost nastaje u trenutku kada se materijalizovane ideje autora prenesu i projektuju na posmatrača – smatra Mošić.
I najnoviji ciklus slika umetnika, koji donosi pred beogradsku publiku, ukazuje na važnost aktivnog učestvovanja porodice u odgajanju i razvoju dece zarad poboljšanja socijalnog ponašanja mladih naraštaja.
Stoga nekoliko radova iz novog ciklusa umetnika suočava sve sa unutrašnjom borbom i strahovima mladog čoveka koji se kroz odrastanje i sazrevanje susreće sa svakodnevnim društvenim „iščašenjima“ i simboliše njihovu borbu sa društvenim kalupima, pritiscima, ali i sa nemoralnim pojavama u društvu.
– Prelaz iz detinjstva u adolescenciju je težak put u životu svake mlade osobe. Prate ga promene u fizičkom, emotivnom i socijalnom životu, gde se postavljaju brojna pitanja u vezi sopstvenog identiteta i osećaja pripadnosti. Veze sa vršnjacima postaju intezivne, dok se kvalitet odnosa sa roditeljima menja. U takvom važnom i prelomnom periodu puberteta, kada mlada osoba stupa u nove kontakte i stiče nova životna iskustva, postavlja se pitanje da li će uspeti da se snađe i prilagodi u novoj sredini. Postoji opasnost da dete pod uticajem ljudi iz svoje okoline isključivo postupa po očekivanju drugih umesto da samostalno razvija svoje sposobnosti. Nerealne ambicije roditelja ili uticaji drugih osoba mogu da vrše veliki pritisak na dete u donošenju važnih životnih odluka, pri čemu se u potpunosti uništava inicijativa te mlade osobe – zaključak je Petra Mošića.
Bonus video: Izložba „Lavirint devedesetih“