U takmičarskom programu 74. Kanskog festivala je 24 filma, a smotra se završava 17. jula i možda je rano govoriti o nagradama, ali su kritičari već označili prve favorite za Zlatnu palmu i druga priznanja.
Romantična drama norveškog reditelja Joakima Trira izazvala je nepodeljene simpatije gledalaca, a mjuzikl „Anet“ u režiji Leosa Karkasa podelio je publiku, a kritika mu predviđa siguran put ka Oskaru. Oba ova filma nalaze se među pet favorita za nagrade koje je izdvojio „Indivajer“.
Lingvi – svete veze
Film Mahamata Saleha Haruna favorit je jer čadski sineasta prvi put ima protagonistkinju u filmu, ženu koja pokušava da izbori pravo ćerki da abortira iako je to u selu tabu, pristup teškoj temi mu je jak, a predsednik kanskog žirija Spajk Li javno ga je hvalio, piše kritičar „Indivajera“ Erik Kon.
Najgora osoba na svetu
Norveška romantična drama Joakima Trira o Džuli (Renate Reinsave), devojci kojoj sve polazi za rukom osim da sredi svoj (ljubavni) život, dočekana je sa smehom, suzama i pohvalama. „Žiri možda nagradi neko drskije delo, ali ‘Najgora osoba’ dovoljno je uspela da ostane u trci, verovatno za najbolji scenario ili najbolju žensku ulogu“, ocenjuje Kon.
Ahedovo koleno
Nadav Lapid bavi se identitetom u Izraelu iz ugla filmadžije koji luta pustinjom i pravi film frustriran vojnom obavezom i cenzurom. „Lapidov šokantni, inventivni pristup unosi u dramu puno iznenađenja“, kaže Kon i dodaje da žiri možda neće biti jednoglasan za Palmu, ali da takvi filmovi često dobiju Gran pri.
Sve je bilo u redu
Fransoa Ozon predstavlja priču o ocu (Andre Dusolije) koji traži od ćerke (Sofi Marso) pomoć da okonča sebi život, a emocionalnost je ključna snaga filma. Ako se žiri podeli oko eksperimentalnijih filmova, postojanost ‘Sve je bilo u redu’ ide mu naruku, navodi kritičar.
Anet
Leos Karaks se vratio u Kan s najboljim ostvarenjem do sada, rok-operom po muzici Sparksa i Adamom Drajverom kao propalim komičarem, Marion Kotijar kao njegovom suprugom i ćerkicom sa neobičnim darom. „Anet“ je jedan od vrhunaca festivala, ističe Kon.
Kako će glasati žiri videće se 17. jula, a na nagrade pretenduju i „Francuska depeša“ Vesa Krejvena o novinskoj redakciji u Francuskoj sredinom 20. veka sa ol-stars ekipom (Tilda Svinton, Bil Marej, Timoti Šalame, Benisio del Toro, Frensis Mekdormand…), „Petrov grip“ Kirila Srebrenikova, filmovi Žaka Odijara, Nanija Moretija…
A valja obratiti pažnju i na autsajdere, pošto je „Parazit“ (2019) Bong Džun Hoa pobedio u Kanu, pa nanizao i Oskare.