Predsednik države i vladajuće stranke Aleksandar Vučić se minule nedelje baš nalopatao – udario je šest kamena temeljaca, dominira na svim televizijama sa nacionalnim frekvencijama, vodi predizborne duele sa virtuelnim predsedničkim protivkandidatima, a u udarnom dnevniku javnog servisa on i njegovi državni službenici potrošili su većinu vremena... Većina građana tako stiče utisak da su samo predsednički kandidat Vučić i sveprisutni Dačić u izbornoj kampanji.
„Transparentnost Srbija“ pratila je prve tri nedelje kampanje i došla do zaključka da je kampanja intenzivno funkcionerska uz medijsku dominaciju predsednika Vučića. „Kada posmatramo tih deset najaktivnijih funkcionera, broj promotivnih aktivnosti je više nego udvostručen, veći je za 118 odsto nego pre godinu dana, kada je to bilo nešto redovno i time se, praktično, negiraju njihove tvrdnje da to što rade nije funkcionerska kampanja, da je to njihovo redovno delovanje“, zaključuje Zlatko Minić iz „Transparentnosti“.
Na televizijama sa nacionalnim frekvencijama vrte se dominatno spotovi naprednjaka i Vučića, a samo za kampanju na društvenim mrežama su do sada potrošili preko pola miliona evra. Do izbora će otvarati pruge, mostove i vrljike, a udariće još najmanje dvadesetak kamena temeljaca. Režimski mediji od štampanih do televizijskih će tek da izmišljaju gadosti o svim istinskim opozicionim kandidatima. Toga će biti pošteđeni samo oni kojima su naprednjaci skupljali potpise da bi izigravali opoziciju.
Kakav je odgovor demokratske opozicije na ovakvo očekivano predizborno stanje? Da se izbore za ozbiljan predizborni dijalog, nisu mogli i neće dok je ove vlasti. Režimske televizije zovu predstavnike opozicije u tobože tematske emisije namećući im teme od Kosova do Srebrenice i Ratka Mladića, a u poslednje vreme i o ratu u Ukrajini, samo da ne bi imali vremena da kažu koju i o sadašnjem režimu. Voditeljke i voditelji tih emisija na opozicionim kandidatima glume profesionalnost i provokativnost, a kad im u goste dođe predsednik Vučić, on im vodi emisije i još ih propituje.
Zato se mnogi i pitaju, znam pouzdano, da li treba da gostuju u takvim emisijama, a moj odgovor bi im bio – gostujte svuda gde vas pozovu i ponašajte se gospodski, kao nedavno predsednički kandidat Zdravko Ponoš, jer ćete i time pokazati da se razlikujete od Vučića i naprednjaka. Nemate državnu infrastrukturu, niti para kao naprednjaci da izlepite celu Srbiju i vodite kolone autobusa i džipova po gradovima i selima, a vremena do glasanja je ostalo isuviše malo.
Zato nisam, kao mnogi, zamerio Borisu Tadiću što je gostovao u ružičastom zverinjaku, mada mislim da to njegovoj koaliciji neće biti od neke koristi. U ovom slučaju je više on njima bio od koristi nego oni njemu. I da zaključim, opoziciji nije preostalo ništa drugo osim da se pojavljuje svuda gde hoće da ih puste da govore, pa makar završili kao Mlađan Đorđević kod Jovane Joksimović.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare