Foto:shutterstock

Očistite prašinu sa svojih plejera i vratite futrole za diskove u automobile. Kompakt diskovi (CD) su se vratili.

Prema godišnjem izveštaju o prodaji Američkog udruženja izdavačke industrije, prodaja diskova je porasla za skoro 100 miliona dolara. Sa 483 miliona u 2020. na 584 miliona dolara u 2021. godini.

Možda vas zanima

Iako je striming danas podrazumevan i donosi veliki novac muzičkoj industriji, podaci pokazuju da je prodaja CD-ova doživela rast prvi put od 2004. godine.

U kombinaciji sa nedavnom eksplozijom prodaje vinil ploča, ukupna prodaja muzike na fizičkim medijima beleži rast prvi put od 1996. godine.

Prema podacima, u 2021. prodaja ploča je dostigla nivo iz 1986. Osamdesete su vrhunac popularnosti ovog medija, a izgleda da za mnoge korisnike ovaj format nije mrtav.

U isto vreme je digitalno preuzimanje muzike doživelo pad. Prodaja je pala za 12 odsto sa na 587 miliona. To je samo 3 miliona više od diskova, što bi do pre samo nekoliko godina zvučalo nemoguće.

Striming je nova žila kucavica muzičke industrije, ali fizički mediji doživljavaju svoje oživljavanje koje se ne može odbaciti kao prolazna moda koju vode hardkor kolekcionari.

CD je bio vodeći format muzičke industrije tokom 1990-ih, a dostigao je svoj vrhunac 2000. godine kada je prodaja diskova u vrednosti 13, 2 milijarde američkih dolara.

Foto:shutterstock

Nakon toga se dogodio „Napster“, a nelegalni sajtovi za preuzimanje su ustupili mesto striming industriji koja je sada vredna 8,6 miliardi dolara godišnje.

Striming je poslednji oblik distribucije muzike, a prihodi konstantno rastu. Ukupan prihod striming industrije je eksplodirao tokom nedavne pandemije i zabeležen je rast od 23,8 odsto za godinu dana. Iako CD-ovi nisu ni blizu mogućnosti da ugroze striming, povratak popularnosti ovog medija je svakako zanimljiv i neočekivan.

***

BONUS VIDEO: MTV Dodela Muzičkih Nagrada

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar