Internet kupovina nastavlja da raste kako u svetu, tako i u Evropi.
Pandemija je poremetila kupovine u radnjama, a sve to je imalo posledice na kupovinu na internetu. Prema podacima Eurostata, tokom 2021. godine je 74 odsto ljudi između 16 i 74 godine naručilo neku robu ili uslugu na internetu.
Najveći broj ljudi koji kupuju robu ili usluge preko interneta u poslednjih godinu dana zabeležen je u Holandiji. U ovoj zemlji čak 94 odsto stanovništva je tokom prošle godine kupilo nešto na internetu.
Posle Holandije, na listi slede Danska sa 92 odsto i Švedska sa 89 odsto.
Na drugoj strani spektra, najmanje se kupovalo u Rumuniji i Bugarskoj. U ovim zemljama tek nešto više od 40 odsto ljudi kupuje na internetu.
U poslednjih nekoliko godina, najveći rast kupovine na internetu je zabeležen u Češkoj, Sloveniji i Mađarskoj.
Najčešća roba koju ljudi kupuju na internetu je odeća i obuća. Nakon nosivih proizvoda, sledi dostava hrane iz restorana, brzih hrana i drugih ugostiteljskih objekata.
Zatim nameštaj, proizvodi za kućanstvo i baštu, kao i kozmetika, proizvodi za lepotu i zdravlje.
Ne prolaze loše ni knjige i časopisi, a elektronski uređaji poput telefona, računara i tableta su na poslednjem mestu.