Lamborghini i Škoda su deo VW Grupe, gde se često dešava razmena platformi, motora i delova. Ipak, i dalje zvuči neverovatno da Lamborghini Urus ima delove koji su preuzeti sa stare Škode Fabije.
Među brendovima koji proizvode automobile u velikim serijama uobičajeno je deljenje platformi, motora, tehnologije, pa čak i dizajna. To je pametan način za uštedu i povećanje profitnih marži.
Ono što je manje uobičajeno, ali ne i nemoguće, jeste kada brendovi iz luksuznog segmenta i visokih performansi dele platformu, tehniku ili detalje karoserije sa serijskim modelima koji su deset ili dvadeset puta jeftiniji.
Tu je Volkswagen Grupa šampion. Osim što smo već navikli da Audi pozajmljuje platformu kao i V8 i V10 motore Lamborghiniju (Audi R8/Gallardo i Huracan), italijanski superautomobili su od nemačkog brenda pozajmili i neke detalje u kabini.
Isto tako, Porscheovi modeli su preuzimali pogone s VW polica (V6 turbodizel kod modela Cayenne), ili Audijev V8 (Cayenne, Panamera)…
Što se tiče karoserijskih detalja, poznato je da su neki supersportski modeli kroz istoriju preuzimali delove sa serijskih automobila radi uštede, a primera postoji mnogo – poput farova Nissana 300 ZX na Lamborghiniju Diablu, zadnjih svetala Mazde 323F kod luksuznog Aston Martina DB7, ili takođe zadnjih svetala sa starog Rovera 200 na supersportskom Jaguaru XJ220. Većina primera su sportski automobili iz 1980-ih i 1990-ih.
Kako piše Auto Klub, noviji primer jeftinih delova automobila koji se koriste kod skupih sportskih modela jeste ugradnja spoljnih ručki vrata kod Lamborghini Urusa od neobičnog „donatora“.
Naime, italijanski super-SUV koji košta najmanje 250.000 evra je osim pogonskog sklopa od Audija sa VW polica „pozajmio“ i spoljne kvake vrata direktno od treće generacije Škode Fabije, koja je lansirana 2014. godine. Prema tome, malo Škode živi i u ovom brutalnom Lambo SUV-u.
Bonus video: Za Lamborghini poplava nije prepreka