Foto: Promo/Volkswagen

Volkswagen ID. Life koji je debitovao na Salonu automobila u Minhenu je koncept kompaktnog urbanog krosovera koji pruža uvid u serijski automobil koji bi na tržište trebalo da stigne tokom 2025. sa pristupačnom cenom, ali i sa puno snage.

Visoka cena električnih automobila mnogima je probudila skepticizam povodom budućnosti, ali Volkswagen tvrdi da ima rešenje. Nemačka kompanija je zbog dobro poznate afere sa dizelima pre svih počela sa ogromnim ulaganjima u elektromobilnost, i to sada dolazi na naplatu.

Koncept ID. Life koji je prikazan u Minhenu predstavlja pravi „automobil za narod“, jer donosi elektromobilnost po pristupačnoj ceni. Međutim, nemojte misliti da cena od 20.000 evra znači da je ovaj automobil namenjen za jednostavan transport od tačke A do tačke B. Sasvim suprotno, jer ga pokreće elektromotor koji razvija 234 KS, što je kako Volkswagen tvrdi, dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 7 sekundi. Za razliku od modela ID. 3 i ID. 4 koji u osnovnoj verziji imaju pogon za zadnjim točkovima, elektromotor kod ovog koncepta prenosi snagu na prednju osovinu.

Foto: Promo/Volkswagen

ID. Life koristi specijalno podešenu verziju MEB platforme sa kraćim međuosovinskim rastojanjem od 2.650 mm. Dizajn ovog koncepta ima dosta sličnosti sa drugim modelima iz ID game, ali u minimalističkom stilu. Koncept ima i krov koji se može ukloniti, što smanjuje težinu i doprinosi većem dometu. Kada se priča o dometu, baterija kapaciteta 57 kWh omogućava autonomiju od oko 400 kilometara po WLTP standardu.

Foto: Promo/Volkswagen

Minimalistički dizajn se nastavlja i u kabini. Sve informacije vozač može pronaći na instrument tabli koja je deo upravljača, kao i na head-up displeju. Ekrana na centralnoj konzoli nema, već je namenjeno da mobilni telefon služi kao ekran za kontrolu infotainment sistema. Materijali u unutrašnjosti vozila su u velikoj meri reciklirani, a Volkswagen je ponudio i inovativno rešenje za one trenutke kada čekate da se automobil napuni.

Foto: Promo/Volkswagen

Naime, igračka konzola i projektor su deo serijske opreme, a kao ekran služi platno koje se izvlači i postavlja ispred vetrobranskog stakla. Na taj način VW ID. Life postaje bioskop ili gejming stanica, pa se lako možete zabaviti dok je automobil na punjaču.

Foto: Promo/Volkswagen

Kada se serijska verzija pojavi na tržištu za nekoliko godina, očekuje se da će osnovni model sa najavljenom cenom od 20.000 evra imati vrlo skromnu listu opcija, ali će biti u potpunosti opremljen. Razlog se krije u mogućnošću otključavanja dodatnog sadržaja, jer će naknadom doplatom putem interneta biti moguće uključiti brojne opcije.

Volkswagen je još jednom opravdao svoje ime, i ukoliko serijska verzija bude imala performanse, autonomiju i tehnologiju ovog koncepta sigurni smo da će biti prava revolucija u prelasku na elektromobilnost.

Bonus video: Avionom kroz tunel – da moguće je!

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare