Nakon premijere modela Tonale, Alfa Romeo je zabeležio drastičan rast prodaje od čak 57% u prvoj polovini ove godine, ali ne planiraju da se zaustave na tome.
Kada je italijanska kompanija najavila „izazovnu 2023. godinu“, svi su očekivali još jedan slab prodajni rezultat, ali je Alfa Romeo zabeležio rast prodaje u svim delovima sveta.
Najznačajniji je rast prodaje u Evropi, jer je tokom prve polovine 2023. prodato duplo više automobila nego u istom periodu prošle godine. Italijanski brend nije objavio detaljne brojke prodaje po modelima, ali je sasvim jasno da je novi Tonale znatno doprineo usponu Alfa Romea na evropskom tržištu.
Nastup Alfe u Kini, koje je najveće svetsko tržište automobila, sve je bolji iz godine u godinu, gde Alfa Romeo želi da se pozicionira kao premijum brend i da se takmiči sa Mercedesom i BMW-om. Prodaja u Kini je tokom prvih šest meseci veća za 35%, a kineski kupci rado kupuju model Giulia, koji je samo u maju zabeležio rast prodaje od 94%.
U Africi i na Bliskom istoku, prodaja Alfa Romea je skočila za čak 173%, a čelnici italijanske kompanije ističu Tursku kao najznačajniji faktor ovog rasta. Učinak Alfe u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, državi koja je ključno tržište za premijum proizvođače, takođe je bio obećavajući, sa rastom prodaje od 37%.
Alfa Romeo nije objavio polugodišnje prodajne rezultate za tržište Sjedinjenih Američkih Država, gde se ovaj brend vratio pre 6 godina nakon više od dve decenije egzodusa. Ipak, u prvom kvartalu ove godine, kupcima je isporučeno svega 2.390 automobila, što je pad od 27% u odnosu na isti period 2022. godine, pa se čini da je Amerika trenutno jedina slaba tačka italijanskog brenda.
Bonus video: Vozili smo novi Alfa Romeo Tonale