Fiat je predstavio dva hibridna modela - krosover 500X i limuzinu/karavan Tipo, i time zaokružio elektrifikaciju svoje game.
Prvo su modeli 500 i Panda dobili svoje hibridne verzije, da bi im se sada pridružili 500X i Tipo. Nema puno izmena osim pod habuom, pa će se pored 48-voltnog hibridnog motora ove varijante prepoznavati po ispisu „hybrid“ na zadnjem delu vozila.
Hibridni 48-voltni sistem sastoji se od 1,5-litarskog benzinskog FireFly motora od 4 cilindra koji isporučuje 130 KS i 240 Nm, i e-motora od 15 kW. Novi sistem uparen je sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Ovo je prvi Fijatov hibrid koji koristi elektromotor tako što potpuno isključuje benzinski agregat, koji može ostati neaktivan i do 47% vremena vožnje. U isključivo gradskim uslovima vožnje ovo vreme raste i na 62%. Kao rezultat, novi 48-voltni hibrid je zapravo benzinac čija potrošnja je manja u odnosu na dizel verzije u gradskoj vožnji, tvrde u italijanskoj kompaniji.
Tako je, prema fabričkim podacima, prosečna potrošnja za Tipo 4,7 litara benzina (1,6 dizel troši 5.0 l/100km), i 5,1 litar za 500X (1,6 dizel troši 5,4 l/100km).
Iz Fijata ističu i performanse, pa vreme ubrzanja do 100 km/h u Tipu iznosi 9 sekundi, odnosno 9,4 sekunde u 500X-u. Fiat Tipo i 500X hibrid na tržište stižu u aprilu ove godine, kada će biti poznate i cene.
Bonus video: Jeftiniji od konkurencije i u full opremi – Test Ford EcoSport
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare