Budućnost električnih vozila japanske kompanije izgleda vrlo uzbudljivo. Pored napretka u performansama, dometu, i efikasnosti, njihovi automobili budućnosti bi mogli da imaju nešto iz prošlosti. Toyota je podnela zahtev za patent ručnog menjača sa pedalom kvačila u električnim automobilima, a ova inovacija bi mogla da elektrifikaciju približi i ljubiteljima tradicionalne vožnje.
Na današnjem tržištu električnih automobila, menjači praktično da ne postoje. Kod Teslinih automobila, nema promene brzina i radi se o jednostepenoj transmisiji. Električni automobili Porschea i Audija koriste dva stepena prenosa, zbog boljeg odziva pri većim brzinama. Osim kod ova dva brenda, transmisije zapravo nemaju mesto u modernim električnim automobilima.
Toyota planira da ovo promeni. U zahtevu za registraciju patenta, japanska kompanija je kreirala tradicionalni ručni menjač koji se aktivira pritiskom na pedalu kvačila, sa sličnom ručicom menjača kakvu smo videli kod sportskog modela GR86. U njihovom objašnjenju tvrdi se da je „konfiguracija automobila podešena tako da se obrtnim momentom elektromotora upravlja na osnovu unosa putem pedale gasa, pseudo-pedale kvačila, i pozicije pseudo-menjača“.
Reč pseudo je zanimljiv dodatak ovom saopštenju jer aludira na to da je celokupna transmisija zamišljena za zabavu u vožnji i da uopšte nije potrebna kako bi automobil normalno funkcionisao. Ipak, prema rečima čelnika Toyote, trebalo bi da i brzina reakcije prilikom promene stepena prenosa utiče na performanse samog elektromotora.
Sve ovo znači da bi budući električni automobili Toyote mogli da imaju simulaciju ručnog menjača koji će biti vrlo slično podešen kao kod najnovijih sportskih automobila japanske kompanije. Ova ideja japanske kompanije mogla bi da i najveće tradicionaliste približi ideji posedovanja električnog automobila.
Bonus video: Kako se pokazala najluksuznija Toyota u Srbiji?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare