Foto: Toyota

Aktuelni Yaris je jedan od retkih modela automobila na svetu koji je prvo konstruisan za reli, a potom je dobio verziju za javni put. Njegova najsnažnija verzija GR važi za nešto najbolje što je Toyota ikada predstavila, a sada nam Japanci prikazuju vrlo specijalno izdanje - GR Yaris sa pogonom na vodonik koji se nije odrekao motora SUS.

Toyota je u svom višestruko nagrađivanom modelu GR Yaris prikazala eksperimentalnu tehnologiju motora s unutrašnjim sagorevanjem na vodonik.

Vodonično gorivo, rezervoari za gorivo i način dopunjavanja goriva u eksperimentalnom vozilu su isti kao u modelu Mirai, Toyotinoj perjanici koja je već dostupna kao električno vozilo s gorivnim ćelijama.
Međutim, dok Mirai koristi hemijsku reakciju u gorivnim ćelijama za stvaranje energije, eksperimentalni GR Yaris ima motor s unutrašnjim sagorevanjem i vodonikom kao gorivom.

Foto: Toyota

Iako je tehnologija motora s unutrašnjim sagorevanjem vodonika još uvek u ranim fazama konceptualnog razvoja i eksperimentisanja, koji su počeli 2017. godine i još nisu spremni za komercijalizaciju, Toyotina eksperimentalna Corolla Sport s pogonom na vodonik već pruža visoke performanse na auto-trkama u Japanu, sa skoro nultom emisijom iz izduvnih cevi.

Foto: Toyota

Eksperimentalni GR Yaris s pogonom na vodonik i Corolla Sport imaju isti G16E-GTS, 1,6-litarski, redni trocilindrični, turbo motor koji se nalazi u nagrađivanom GR Yarisu, ali s modifikovanim dovodom goriva i sistemom ubrizgavanja za upotrebu s vodonikom kao gorivom.

Foto: Toyota

Eksperimentalna Corolla Sport s pogonom na vodonik već se takmiči u Super Taikyu, trkačkoj seriji u Japanu, od maja ove godine pod okriljem ROOKIE Racinga, koji je u okviru Toyote GAZOO Racing, pri čemu je tim preuzeo izazov da testira eksperimentalni motor sa sagorevanjem vodonika u teškim uslovima auto-sporta.

– Napravili smo prvi korak kako bismo se takmičili i razvijali naš motor na vodonik, i sa idejom da prihvatimo tu vrstu izazova. Zamišljam da će stvari izgledati malo drugačije za 10 godina, pa se nadam da će se ljudi tada osvrnuti unazad i videti kako smo rado prihvatili izazov i uživali u svakom trenutku, rekao je Akio Toyoda, Predsednik Toyota Motor korporacije.

Vodonik sagoreva brže od benzina, što rezultira dobrim odzivom, uz odlične ekološke osobine. Pored toga što je izuzetno čisto, sagorevanje vodonika ima dodatni potencijal da prenese zabavno iskustvo vožnje, uz zvuk i osećaj koji su karakteristični za motore s unutrašnjim sagorevanjem.

Foto: Toyota

Radi postizanja neutralnosti ugljenika, Toyota je svoje napore da promoviše upotrebu vodonika podstakla popularizacijom FCEV-a i brojnih drugih proizvoda s pogonom na gorivne ćelije.

Bonus video: Kako se pokazala najluksuznija Toyota u Srbiji na testu portala Nova.rs

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare