Pronaći 10 najbržih automobila nije lako, jer postoji više kriterijuma, a dva su glavna: maksimalna brzina i ubrzanje od 0 do 100 km/h. Ovog puta smo se fokusirali na najveće brzine, pa vam donosimo 10 automobila koji možda nemaju najbolje ubrzanje, ali zato lagano mogu da dostignu brzinu veću od 400 km/h.
Brzina oduševljava čovečanstvo milenijumima. Još od prvih trka ljudi u antičkoj Grčkoj, ili trka kočija u Starom Rimu, brzina je ostala merilo uspeha. Ali sve dok prvi automobili nisu izašli iz garaža širom Evrope nije se znalo šta je prava brzina.
Danas, skoro svaki automobil može da ide brzinom većom od 150 km/h, a najveći broj porodičnih automobila može i preko 200 km/h. Performantni automobili idu i preko 250 km/h, ali naša potraga za brzinom ide dosta dalje od toga. Nekada je cilj proizvođačima bio da njihovi sportski automobili dostignu 200 milja na sat (322 km/h), ali je sada ta granica dostigla 300 milja na sat (483 km/h). Više snage, pametnija aerodinamika, i implementacija električnog pogona dovela je do najbržih automobila ikada.
Predstavljamo vam 10 najbržih automobila današnjice, bez obzira da li su trenutno u proizvodnji ili se prvi primerci očekuju uskoro:
1.Koenigsegg Jesko Absolut – 531 km/h
Švedska kompanija Koenigsegg specijalizovala se u kreiranju modela koji dostižu ludačke brzine, a Jesko Absolut je najbrži primer ovoga. Dok su ostali automobili na ovoj listi zaista dostigli brzinu koja je navedena, Jesko Absolut ima samo teorijsku maksimalnu brzinu od 531 km/h.
Da, bazirana je na matematici i nije još testirana, ali ne treba sumnjati u procene Koenigsegga. Sa petolitarskim V8 motorom koji razvija 1.600 KS i 1.500 Nm, švedsko čudovište koje košta 2,8 miliona dolara svakako ima potencijal.
2. Hennessey Venom F5 – preko 500 km/h
Ultra-visoke brzine nisu ekskluzivne za Evropu. Ekipa iz Teksasa u kompaniji Hennessey Performance Engineering takođe zna ponešto o tome. I dok je stari Venom GT baziran na modelu Lotus Elise išao do 428 km/h, Hennessey tvrdi da novi Venom F5 ide i brže od 500 km/h.
Ova brzina je moguća zahvaljujući monstruoznom 6,6-litarskom V8 agregatu koji razvija 1.842 KS i 1.617 Nm obrtnog momenta. I dok je cena od 1,8 miliona dolara nešto niža od evropskih rivala, u planu je da se proizvede samo 24 primerka.
3. Bugatti Bolide – 499 km/h
Bugatti Bolide je divlja kreacija iz Molsheima koja je namenjena isključivo za stazu. Postavljen je na platformu Chirona, ali Bolide koristi osmolitarski W16 agregat sa četiri turbo punjača isključivo u kombinaciji sa trkačkim gorivom od 110 oktana, što pomaže da ovaj motor razvija čak 1.850 KS i 1.850 Nm.
Što se maksimalne brzine tiče, Bugatti Bolide čak i sa aerodinamikom koja je podešena za stazu dostiže 499 km/h, što ga čini najbržim modelom francuske kompanije. Ulazak u ekskluzivni klub vlasnika ovog automobila košta 4,7 miliona dolara, ali je Bugatti saopštio da su svi primerci rasprodani još početkom ove godine.
4. Bugatti Chiron Super Sport 300+ – 489 km/h
Nije iznenađenje da se na ovoj listi nalazi još jedan Bugatti. Francuska kompanija se trudi da iz jednog istog agregata uvek izvuče što je više snage moguće, a Chiron Super Sport 300+ je dobar primer toga.
Sa 1.600 KS i 1.600 Nm (600 KS i 261 Nm više od originalnog Veyrona), najbrži Chiron do stotke stiže za 2,3 sekunde i kako ime govori, može i preko 300 milja na sat. Tačnije, na zvaničnom testiranju Bugatti je zabeležio maksimalnu brzinu od 304 milja na sat (489 km/h).
5. SSC Tuatara – 455 km/h
Ovaj model je obeležen velom misterije, jer je proizvođač prvobitno objavio da je dostignuta maksimalna brzina od 509 km/h, ali su mnogi posumnjali u vernost pokušaja. Nakon drugog testiranja, SSC Tuatara je uspela da dostigne prosečnu maksimalnu brzinu od 455 km/h, što je sasvim dovoljno da se nađe na ovoj listi.
SSC Tuatara je prilično pristupačna u poređenju sa konkurencijom na ovoj listi jer ima cenu od 1,9 miliona dolara, a za taj novac se dobija 1.750 KS i 1.735 Nm obrtnog momenta.
6. Rimac Nevera – 415 km/h
Ako se ikada postavljalo pitanje da li je elektrifikacija budućnost performantnih automobila, Rimac je odgovorio sa da. Hrvatski hiperautomobil razvija 1.914 KS i 2.370 Nm obrtnog momenta, a možda najimpresivnija brojka je ubrzanje od 0 do 100 km/h za svega 1,97 sekundi.
Rimac Nevera je prešla i četvrt milje za 8,58 sekundi što je rekord za serijske automobile, ali maksimalna brzina od 415 km/h nije dovoljna za plasman u prvih pet. Ipak, kada se pogleda sveukupno Rimac Nevera je možda i najbrži automobil današnjice.
7. Aston Martin Valkyrie – više od 402 km/h
Kako piše Motor1, Aston Martin se nikada nije bavio hiperautomobilima, već je bio koncentrisan na proizvodnju prelepih GT modela. Valkyrie je zato pravo osveženje, a radi se o rezultatu partnerstva između Aston Martina i Red Bul Racing Formula 1 tima.
Ovaj model pokreće atmosferski V12 agregat u hibridnom izdanju, a ukupna snaga iznosi 1.176 KS i 900 Nm. Ipak, impresivnije je kako se dobija snaga, jer je crvena linija tek na 11.000 obrtaja.
8. McLaren Speedtail – 402 km/h
Više od gotovo svih brendova na ovoj listi, McLaren zna kako se prave hiperautomobili koji će obarati brzinske rekorde. Legendarni F1 je držao prvo mesto dve decenije, sve dok nije stigao Bugatti Veyron.
Novi Speedtail neće vratiti titulu najbržeg u Englesku, ali sa 1.050 KS, maksimalnom brzinom većom od 400 km/h i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 2,9 sekundi svakako spada među 10 najbržih automobila danas.
9. Koenigsegg Gemera – 400 km/h
Sa dovoljno mesta za četiri osobe i motorom sa tri cilindra, Gemera ne zvuči kao tip automobila koji spada među najbrže na svetu. To je sve dok ne shvatite da je proizvođač Koenigsegg, i da sedišta i cilindri ne govore čitavu priču.
Prostrana Gemera ima 1.724 KS i 3.500 Nm obrtnog momenta, a tri elektromotora doprinose ovoj monstruoznoj snazi. Od 0 do 100 km/h potrebno je 1,9 sekundi, a sa početnom cenom od 500.000 dolara Gemera je i najpristupačniji automobil na ovoj listi.
10. Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta – 380 km/h
Jedini model na ovoj listi koji ne može da dostigne 400 km/h je Pagani Huayra BC Roadster, koji već ulazi u ozbiljne godine. Pored toga, jedini je i među ovih 10 automobila koji ima manje od 1.000 KS, tačnije „samo“ 827 KS.
Novi paket Pacchetto Tempesta je predstavljen prošle godine i dodao je nešto snage, ali Pagani nije objavio kako je to uticalo na ubrzanje i maksimalnu brzinu. Ono što je poznato jeste da Pagani Huayra BC Roadster može do 380 km/h, uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za 2,8 sekundi.
Bonus video: Da li ste videli trotinet, brzi BMW i4 i najmanju Toyotu?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare