Rast potražnje za električnim automobilima u Evropi nije doneo jednake benefite svim proizvođačima. Američka kompanija Tesla je zabeležila najbolju prodaju ikada u EU, ali je i pored te činjenice, njihov rast bio sporiji od rasta tržišta električnih automobila.
Kompanija iz Kalifornije zabelećila je pad tržišnog udela u Evropi, sa 13,75 posto u prvoj polovini 2021. godine, na 13.33 procenata tokom prvih šest meseci 2022.
Pad od 0,42 poena dovelo je Teslu na treće mesto najvećih gubitnika prve polovine ove godine. Volkswagen Grupa je zabeležila pad tržišnog udela od 5,7 procenata, dok se na drugom mestu našao Nissan sa 1,4 odsto manjim udelom. Na Teslu je najviše uticao veliki pad broja registracija Modela 3 u junu od čak 76 procenata. Najjeftiniji automobil američke kompanije dobio je neke nove rivale u vidu modela BMW i4 i Polestar 2, koji su zabeležili odličnu prodaju prošlog meseca.
Ipak, Tesla Model Y beleži vrlo dobre rezultate, jer je postao najprodavaniji električni automobil u Evropi tokom prve polovine ove godine. Međutim, rivali hvataju zamah, pa je tako BMW Grupa zabeležila najveći skok u segmentu električnih automobila. Njihov tržišni udeo je porastao sa 5,76 posto u prvoj polovini 2021. na čak 8,37 procenata tokom prvih šest meseci ove godine.
Hyundai Grupa takođe beleži odlične rezultate, pre svega zbog dobre prodaje modela Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6. Stellantis je takođe napredovao na ovom polju, jer se po prodaji električnih automobila nalazi na drugom mestu, odmah iza Volkswagena. Novi Fiat 500 na struju je glavni razlog ovog skoka, jer se radi o trećem najprodavanijem električnom automobilu na evropskom tržištu u prvoj polovini ove godine.
Bonus video: Tri najčešće greške pri pakovanju stvari u auto
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram