Foto:Kia

Nova Kia EV6 je prvi serijski, poptuno električni model južnokorejske kompanije, koji uvodi radiklano drugačiji dizajn. To, kako vidimo, znači da poznati "tigrov nos" odlazi u prošlost.

Posle više od 13 godina vreme je za nove radikalne promene – Kia je prikazala EV6, električni model koji tehnologiju deli sa nedavno predstavljenim Hyundaijem Ioniq 5.

Kia sa EV6 započinje i novo imenovanje za e-vozila. Svi električni modeli nosiće prefiks „EV“ koji jasno govori da je reč o automobilima na struju. Broj koji sledi posle ove oznake označavaće poziciju, odnosno veličinu određenog modela u gami.

Foto:Kia

To znači da je EV6 srednji krosover, koji ostavlja prostor za kompaktne SUV modele, ali i za hečbek, limuzinu i velike SUV-ove na struju, a koje će Kia prestaviti do 2027. godine.

Međutim, ono što se prvo primećuje je da je tzv. „tiger nose“ nestao.

Tako da tipičan prednji deo svih Kia modela, kojim je Peter Schreyer 2007. godine korejskoj kompaniji podario snažan vizuelni identitet, odlazi u istoriju.

Tigrov nos je nestao, a kako prenosi Index.hr, sada je tu „Opposites United“, novi dizajnerski pravac koji se navodno temelji na primerima iz prirode, a donosi pet smernica koje naglašavaju visoku tehnologiju, zadovoljstvo u vožnji i slično.

Foto:Kia

EV6 uz novi prednji kraj sa horizontalno razvučenim svetlima skoro da donosi siluetu krosovera, ali ipak postavljen nešto niže kako bi jasno pokazao da je ipak predodređen za asfalt, odnosno gradsku vožnju. Najzanimljiviji je zadnji kraj, sa svetlosnom trakom koja ulazi duboko u blatobrane, sve do zadnjih točkova.

Foto:Kia

Tehnički podaci za EV6 još nisu otkriveni, ali kako ovaj model deli E-GMP platformu sa Hyundai Ioniq 5, to znači da koristi istu 800V arhitekturu, kao i novu bateriju od 72,6 kWh koja se puni za svega 18 minuta, a obezbeđuje domet od 500 km. Pogon može biti pozadi ili na svim točkovima.

U kabini su prostranost i minimalizam u prvom planu, a kokpit krasi blago zakrivljeni centralni ekran, kao i izdvojeno upravljanje kontrolama klime putem ekrana i taktilnih površina. Kao i Hyundai, tako i ova Kia koristi recikliranu plastiku u enterijeru.

Foto:Kia

Nova električna Kia stiže kasnije tokom godine, pa cene još nisu poznate, ali možemo da napravimo paralelu sa bratskim, ali i premijum Ioniq 5 modelom, koji će na britanskom tržištu koštati oko 45.000 funti.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar