Zaboravite na punjače jer je kompanija Lightyear, koja već dugo vremena radi na razvoju solarnog automobila, nakon šest godina razvoja prototipa, konačno predstavila serijsku verziju naziva Lightyear 0. Solarni sistem nudi brzinu punjenja od 1.05 kW, a pored toga vozač će imati mogućnost da napuni vozilo na brzom punjaču, mada, kako tvrde iz Lightyeara, za tim neće biti potrebe. Prema njihovim rečima, uz umereno korišćenje, Lightyear 0 može da se koristi nedeljama, pa čak i mesecima bez priključivanja na punjač. Ali, to košta.
Ovaj automobil je specifičan po solarniim panelima koji pune bateriju, a proizvodnja počinje ove jeseni, dok bi prvi primerci svoj put do kupaca trebalo da nađu u novembru ove godine.
Inicijalni plan proizvodnje je 946 primeraka, a svi kojima je ovaj solarni automobil zanimljiv moraće dobro da razmisle jer je njegova cena prilično visoka. Naime, za Lightyear 0 potrebno je izdvojiti čak 250 hiljada evra.
Prema zvaničnim informacijama koje su objavljene na internet stranici ove holandske start-up kompanije, domet sa jednim punjenjem baterije od 60 kWh iznosi 625 kilometara. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 160 km/h, dok je za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno deset sekundi. Ipak, ono po čemu je ovaj automobil poseban jesu solarni paneli. Ukoliko oni imaju dovoljnu količinu sunca, za jedan dan punjenja trebalo bi da se dobije oko 70 kilometara dometa.
Prema podacima Lightyeara, zahvaljujući solarnom punjenju, njihov automobil bi između dva punjenja baterija mogao da pređe više od 1.000 kilometara, a ovo se odnosi na letnju vožnju u Amsterdamu od 50 kilometara dnevno. Kako piše zimo.dnevnik.hr, optimizovani solarni krov koji se pruža celom dužinom vozila smanjiće potrebu za korišćenjem klasičnog punjača.
Ovaj solarni sistem nudi brzinu punjenja od 1.05 kW, a pored toga vozač će imati mogućnost da napuni vozilo na brzom punjaču, mada kako tvrde iz Lightyeara, za tim neće biti potrebe. Prema njihovim rečima, uz umereno korišćenje, Lightyear 0 može da se koristi nedeljama, pa čak i mesecima bez priključivanja na punjač.
Unutrašnjost ovog vozila je održiva i ekološki prihvatljiva. Materijali su veganski, što je pristup izradi enterijera koji smo već videli kod Tesle i Volvoa. Kabinom dominira ekran osetljiv na dodir dijagonale 10,1 inča, a zbog bolje aerodinamičnosti, ugrađene su kamere umesto retrovizora.
Najveći problem ovog automobila jeste njegova visoka cena. Međutim, Lightyear ima plan i za dosta pristupačniji solarni automobil do 2025. koji bi mogao da dobije naziv Lightyear 2, a prema njihovim najavama, početna cena mogla bi da bude svega 30.000 evra.
Bonus video: Vozili smo Daciu Jogger – Da li je ovaj „rumun“ najbolji izbor?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare